نماینده مردم تربت حیدریه گفت: مشکلات اقتصادی کنونی کشور حاصل عدم خود باوری و نگاه ما نمی‌توانیم است که باید با ایجاد خود باوری و عزت نفس در بین مردم مقابل ظلم ایستاد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد جامع این شهر گفت: امام راحل اعتماد به خدا و ما می‌توانیم را برای مردم این کشور و جهان اسلام معنا کرد و امروز هم خدمت به این بزرگمرد تاریخ جهان، خدمت به مردم است.

او افزود: امروز عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تظاهرات ضد آمریکایی بر دستان مردم این کشور دیده می‌شود و این یعنی انقلاب اسلامی تا کنار کاخ سفید به پیش رفته و می‌رود تا کاخ‌های ظلم و استبداد را ویران کند.

نماینده مردم تربت حیدریه ادامه داد: امروز یک غزه کوچک در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده، چون باور داشتند می‌توانند بایستند.

زنگنه  با بیان اینکه امروز نقطه ضعف مشکلات کشور عدم اعتماد به جمله ما می‌توانیم است، بیان کرد: متاسفانه از سال ۸۲ رهبری بر حذف نفت از درآمد کشور تاکید کردند، اما متاسفانه در این چهل سال نظام اقتصادی ما لیبرالیستی و در اختیار چند نفر بوده است.

او تصریح کرد: در شرایطی که نظام اقتصاد لیبرال باور نمی‌کرد بدون نفت بتوان کشور را اداره کرد، به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه امسال فقط ۱۰ درصد بودجه کشور به فروش نفت بستگی دارد و این یعنی اگر از سال ۸۲ بر این رویه حرکت می‌کردیم، امروز قطع وابستگی نفت را بصورت کامل شاهد بودیم.

نماینده مردم تربت حیدریه تاکید کرد: در منطقه تربت حیدریه ۱۵۰ تن زعفران را تولید می‌کنیم، ولی سوال اینجاست، چرا ما نمی‌توانیم این منطقه را به جایگاه خود برسانیم، چون باور نداریم می‌توانیم مقابل مافیا بایستیم هر چند کار سخت و دشورای است.

زنگنه اظهار کرد: در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ۳ هزار میلیارد تومان پسته تولید می‌شود، در تولید ابریشم و زعفران در کشور رتبه نخست را داریم، در منطقه رخ بهترین مرکبات را تولید می‌کنیم، اما همچنان می‌گوییم ما محروم هستیم.

او افزود: دلیل محرومیت این است که در حوزه اقتصاد به این باور نرسیدیم و باید این خودباوری را در مردم ایجاد کنیم و مردم هم باید عزت نفس داشته باشند و در برابر ظلم بایستند.

نماینده مردم تربت حیدریه ادامه داد: چهار تا دلال کانال تلگرامی زدند و با ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ۱۰۰ میلیون دلار بنام ارز فرعی، ارز خرید و فروش می‌کنند و نمی‌توانیم کنترل کنیم و این در حالی است که در سایر کشور‌های دنیا بگونه‌ای دیگر ارز خرید و فروش می‌شود و این یعنی یا نمی‌خواهیم و یا اعتقاد نداریم.

زنگنه  بیان کرد: این چشم انداز خوب از این مجلس منعکس شده که نیرو‌های جوان و با انگیزه و معتقد به داشته‌های درونی فعالند و امیدواریم بتوانیم هم مسایل اصلی کشور و هم مسایل منطقه را حل کنیم.

انتهای پیام// ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار