شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی از آمریکای لاتین تحریم‌های اقتصادی قهرآمیز و یکجانبه غرب علیه سوریه را نقض آشکار قوانین و حقوق بین‌المللی برشمردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به اعمال تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و یکجانبه کشور‌های غربی علیه سوریه برخی شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی از آمریکای لاتین هم این گونه تحریم‌های قهرآمیز را جنایت علیه بشریت خواندند.

این شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی تمدید تحریم‌هایی یکجانبه اتحادیه اروپا علیه سوریه با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا را محکوم کردند.

سناتور «فرانسیسکو شهوان» رئیس کمیته دوستی شیلی و سوریه در پارلمان شیلی در این باره به خبرگزاری سانا گفت: غربی‌ها درحالی تحریم‌های قهرآمیز و باطل علیه سوریه اعمال می‌کنند که مدعی حقوق بشر هستند، اما سیاست‌ها و رفتار آنان عکس این ادعا‌ها را ثابت می‌کند و نشان دهنده واقعیت سیاست‌های استعماری آنان است.

سناتور شهوان تاکید کرد تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه نقض آشکار حقوق بشر و تسلیم آن به خواسته‌ها و دیکته‌های آمریکاست.

این سناتور عضو پارلمان شیلی در ادامه لغو فوری این اقدامات را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: سوریه ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه این کشور را محکوم کرد

از سوی دیگر «والیویا ویارئال سولر» رئیس سازمان دانشجویی منطقه آمریکای لاتین و دریای کارائیب تمدید اقدامات قهرآمیز و یکجانبه اتحادیه اروپا علیه سوریه به ویژه در سایه شیوع جهانی ویروس کرونا را اقدامی غیرمسئولانه و غیرانسانی خواند که باید لغو شود.

«پاتریسیا ویگاس مارین» رئیس شبکه رسانه‌ای تله سور در کاراکاس نیز تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را موید ادعای بی اساس و دروغین اعضای آن درباره آزادی‌ها و حقوق بشر دانست.

«کندی مورالس» رئیس اتحادیه دانشجویان دانشگاه‌های ونزوئلا هم ضمن اعلام همبستگی گروه‌های دانشجویی ونزوئلا با دولت و ملت سوریه، اقدامات ظالمانه غرب علیه سوریه را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت خواند و آن را به شدت محکوم کرد.

«گابریل اگیری» دبیرکل شورای بین المللی برای همبستگی و مبارزه برای صلح و آرامش در ونزوئلا نیز بر حمایت همه آزادگان جهان از سوریه تاکید کرد.

وی افزود تحریم‌های اقتصادی غرب علیه سوریه اقدامات استعماری جدید و نقض آشکار حقوق بشر است که نشان دهنده واقعیت کشور‌هایی است که رفتار و کردارشان عکس گفتارشان است.

در همین حال «لیسارا اولیویرو» رئیس کمیته دوستی کوبا و سوریه در پارلمان کوبا اقدامات ظالمانه علیه سوریه را محکوم کرد و لغو فوری این اقدامات در سایه شیوع ویروس کرونا را خواستار شد.

«خوزه انخل فرناندزکاستانیدا» رئیس اتحادیه دانشجویان کوبا هم لغو تحریم‌های ظالمانه علیه سوریه و مردم آن را نقض آشکار حقوق بشر خواند و خواستار لغو آن شد.

وی افزود اعمال چنین تحریم‌ها باعث تضعیف سوریه در دستیابی به مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی می‌شود.

«رافائل لیل» مسئول روابط بین‌الملل در اتحادیه جوانان سوسیالیست برزیل هم گفت: با توجه به درخواست‌های جهانی برای لغو تحریم‌ها در سایه شیوع ویروس کرونا، اعمال چنین اقداماتی علیه سوریه به منزله نقض آشکار حقوق بین‌الملل است.

یک تحلیلگر سیاسی آرژانتینی هم گفت: چنین اقداماتی به منافع ملت سوریه صدمه می‌زند و باعث افزایش درد و رنج‌های آنان می‌شود. این تحلیلگر سیاسی آرژانتینی اعمال چنین تحریم‌هایی علیه سوریه را بخشی از سیاست‌ها و دیکته‌های آمریکا دانست که می‌کوشد بر منطقه تحمیل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار