معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گلستان از معرفی روستای لُهُندر (لویندر) شهرستان مراوه‌تپه به وزارت میراث‌فرهنگی به‌عنوان روستای ملی منجوق‌دوزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  مریم حاجی‌ابراهیمی، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گلستان گفت: بیش از ۱۵۰ تن از بانوان روستای لُهُندر (لویندر) به کار منجوق دوزی (هینجی دوزی) مشغول هستند که تولیدات آنان بسیار زیبا و قابلیت تبدیل‌شدن به محصولات پرطرفدار را دارد.


حاجی‌ابراهیمی افزود: با کمک بانوان هنرمند این روستا اگر این هنر به اسم بومی منطقه یعنی هینجی به ثبت ملی برسد این روستا به مرکز تولید و آموزش این رشته در کشور تبدیل خواهد شد.


محمدرضا فکری مسئول نهاد پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان مراوه‌تپه نیز گفت: بنیاد علوی برای احیاء میراث این شهرستان درزمینهٔ ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال و همچنین حمایت برای معرفی تولیدات صنایع‌دستی فاخر بانوان از هیچ‌گونه همکاری دریغ نمی‌کند.

روستای لهندر در ۱۱۰ کیلومتری مرکز شهرستان مراوه‌تپه استان گلستان قرار دارد. این روستا با ۲۰۵ خانوار و ۷۰۹ نفر جمعیت به دلیل واقع‌شدن در شمال پارک ملی گلستان و وجود گونه‌های گیاهان دارویی مختلف برای طبیعت‌گردی و پرورش اسب مناسب است.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.