سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آخرین وضعیت ابتلا به کرونا ویروس در استان خوزستان را تشریح کرد.

علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، هشدار‌های جدی به شهروندان مبنی بر خودداری از تردد‌های غیرضروری ورعایت نکات بهداشتی ارائه شد.

او افزود: علیرغم هشدارها، همچنان شاهد برگزاری تجمعات از جمله؛ عروسی و مراسم عزدارای و... هستیم، بطوریکه در هفته‌های اخیر، آمار ابتلا به کرونا ویروس، روند صعودی دارد و در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ابتلا ۷۸۲ نفر در سطح استان به این ویروس هستیم.

احسان پور با بیان اینکه از مجموع ۷۸۲ بیمار جدید مبتلا شده به بیماری کووید-۱۹، ۶۲۱ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی تحت درمان قرار دارند و ۱۶۱ بیمار نیز بستری شدند، اظهار داشت: با احتساب این تعداد بیمار کرونایی جدید، مجموع مبتلایان به ۱۸ هزار و ۲۰۶ نفر افزایش یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان خوزستان را ۶۹۲ نفر عنوان و تصریح کرد: با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۱۶ هزار و ۸۶۹ نفر از بیماران بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند، ضمن اینکه در شبانه روز گذشته، ۱۵ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۵ مورد در حوزه دانشگاه دزفول، حوزه دانشگاه جندی شاپور ۸ مورد و حوزه دانشگاه آبادان ۲ مورد بوده است.

او با بیان اینکه مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون به ۶۴۵ نفر رسیده است، اذعان داشت: رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روز‌ها و روز‌های آینده است و در صورتیکه همه نکات بهداشتی رعایت شده و از تردد‌های غیرضروری اجتناب شود، شاهد کنترل و مهار این ویروس در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.