کرونا طرح های دریای خزر را وسیعتر کرد

مساحت طرح های دریا با توجه به شیوع کرونا امسال گسترده تر شده است.

علی رجبی وندچالی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا و برای جلوگیری از تجمع گردشگران در ساحل و داخل دریا، منطقه اجرای طرح های دریا امسال وسیعتر شده است.

او افزود: بر اساس پروتکل های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله ۴ متر و نیم برای نصب تجهیزات و حضور گردشگران در سواحل دریا در نظر گرفته شده است.

رجبی به فرصت یک هفته ای برای آغاز طرح دریا نیز اشاره کرد و ادامه داد: دستور بازگشاییطرح‌های دریا ، ۷ خرداد ماه امسال به استانداری اعلام و مقرر شد تا یک هفته تمام امکانات گردشگری و خدماتی در سواحل استان مستقر شوند.

او با قدردانی از استاندار مازندران و همراهی با اجرای این طرح ، گفت: با دستور استاندار مازندران و با توجه به پیش بینی حضور مسافران از اول خرداد ماه و پیش از شروع طرح ها ،۵۰۰ ناجی غریق در سواحل استان مستقر شده بودند.

بیشتر بخوانید: دریای خزر از ۱۵ خرداد به روی گردشگران باز است + فیلم

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران یکی از مخاطرات دریا در سال گذشته را مصدوم شدن ۲۰۰ نفر بر اثر تصادم های دریایی اعلام کرد و گفت: برای اجرای مناسب طرح های دریا ، امسال همه صاحبان جت اسکی و چهارچرخه ها که در ساحل فعالیت می کنند گواهینامه دریافت کردند.

رجبی از همراهی نیروی انتظامی در اجرای طرح دریا نیز قدردانی کرد و گفت: در برخی مناطق ، فرماندهان انتظامی شهرستان ها در سواحل مستقر شدند و از نزدیک بر روند اجرای طرح های دریا نظارت می کنند.

او افزود: در حال حاضر و با آغاز رسمی طرح‌های دریا، علاوه بر ۹۰۵ ناجی غریق و امدادگران جمعیت هلال احمر، گروه‌های بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در سواحل مستقر هستند.

انتقاد از رفتار برخی گردشگران در ساحل

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: در سه روز گذشته به همراه گروههای سیار استانداری از سواحل شرق تا غرب مازندران بازدید میدانی به عمل آمد و مشخص شد پروتکل های بهداشتی در بیشتر طرح های دریا رعایت شده است.

او افزود: پروتکل های بهداشتی را وزارت بهداشت اعلام و مجریان طرح دریا اجرا می کنند اما مردم باید این پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

رجبی گفت: در جریان بازدید از طرح های دریا در برخی مناطق ، متاسفانه برخی مسافران با پهن کردن زیلو در کنار هم ، به صورت دسته جمعی در حال کشیدن قلیان بودند که با وجود تذکرات مکرر، به این رفتار دور از پروتکل های بهداشتی ادامه می دادند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: در برخی از مناطق نیز اعلام شد تعداد مسافران به صورت محدود پذیرش می شود اما برخی مسافران با توهین و درگیری با مجریان طرح خود را به ساحل می رسانند.

او با بیان اینکه برخی مجریان طرح دریا برای راه اندازی طرح و ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری صدها میلیون تومان هزینه کردند ، گفت: اگر با رعایت نکردن موازین بهداشتی توسط برخی مسافران و شیوع دوباره کرونا ستاد مقابله با کرونا دستور قطع فعالیت طرح های دریا را بدهد چه کسی ضرر و زیان مجریان طرح دریا را جبران خواهد کرد.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار