سیجانی گفت: درحال حاضر ۹۸ معدن با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۶۵ میلیارد ریال در استان قم فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت قم،محمود سیجانی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: درحال حاضر ۹۸ معدن با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۶۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۲۹۴ تن در استان فعال است.

او افزود: به ‌طور کلی در قم از ۱۸۲ فقره پروانه صدور  بهره‌برداری از معدن، ۹۸ معدن فعال بوده و ۴۸ معدن نیز در لیست مزایده قرار دارد.

سیجانی ادامه داد: قم ازجمله مناطق دارای ظرفیت بالا در حوزه معادن است و توجه به این حوزه اقتصادی می‌تواند درآمدزایی بالایی را برای استان به همراه داشته باشد.

او گفت: ایجاد رونق تولید در سطح معادن استان قم برای رسیدن به این هدف ضروری است و در همین رابطه تسهیلات بانکی به بهره‌برداران برای توسعه فعالیت و نوسازی ماشین‌آلات موردنیاز داده می‌شود؛ که باعث افزایش راندمان معادن و تولیدات معدنی می‌شود.

سیجانی گفت: ثبت پهنه‌های اکتشافی ازجمله پهنه حوض سلطان برای اکتشاف مس  از سوی شرکت ملی مس ایران، دو پهنه مشترک با استان‌های مجاور در غرب و جنوب غربی قم به مساحت ۴۵۰ کیلومترمربع از سوی  سازمان ایمیدور و محدوده‌های حاصل از پهنه ژئوفیزیک جهت اکتشافات طلا و فلزات آهن از سوی سازمان زمین‌شناسی ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت معادن استان قم است.

۲ درصد از ذخائر معدنی کشور در قم وجود دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: به هراندازه بتوانیم فرآوری محصولات معدنی استخراج شده را در کنار معادن انجام دهیم، درآمد قم  از این حوزه مهم اقتصادی را افزایش داده‌ایم و  به همین منظور به دنبال جذب سرمایه‌گذاران برای احداث واحد‌های فرآوری در کنار معادن با رعایت اصول زیست‌محیطی هستیم.

او ادامه داد: درحال حاضر با نظر مثبت مسئولان ارشد استان قم، امکان توسعه میزان سرمایه‌گذاری و افزایش فرصت اشتغال در بخش معادن قم با مشارکت بخش خصوصی فراهم‌شده است و می‌توان آن را به‌عنوان یکی از مطلوب‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان معرفی کرد.

سیجانی عنوان کرد:۲ درصد از ذخائر معدنی کشور در قم وجود دارد و همین مسئله ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت‌های این حوزه برای افزایش سطح درآمد‌های قم را نشان می‌دهد؛ در همین رابطه راهبرد سازمان صنعت، معدن و تجارت قم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استخراج‌شده است تا با فرآوری آن‌ها، ارزش‌افزوده اقتصادی بیشتری در بخش معادن اقم ایجاد شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار