مشاور استاندار کرمان در امور رسانه گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان به خصوص در جنوب کرمان، احتمال برگشت محدودیت های پیشگرانه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس تقی زاده، مشاور استاندار کرمان در امور رسانه گفت: در جلسه‌ هفته گذشته که با حضور استاندار برگزار شد، در خصوص وضعیت کرونا ویروس در جنوب کرمان، مقرر شد، بعد از هماهنگی با استانداری تصمیماتی را که از سوی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و فرمانداران شهرستان‌های جنوبی گرفته می‌شود، اجرا کرد. 

او افزود: با جلسه‌ای که امروز برگزار خواهد شد احتمال دارد محدودیت‌های بیشتری در استان آغاز شود.

تقی زاده  بیان داشت: مهم ترین عامل در کنترل ویروس کرونا همکاری و همراهی مردم در این زمینه است.

او تصریح کرد: برخی از مردم با تصور اینکه شرایط عادی شده است پس از برداشته شدن محدودیت‌های اعمال شده در بحث کرونا بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه حضور پیدا کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند.

مشاور استاندار کرمان بیان داشت: سهل انگاری مردم در رعایت نکردن مسائل بهداشتی سبب افزایش بی رویه آمار مبتلایان در استان شده است.

او گفت: یکی از مطالبات و گزارشات مردمی که به ما رسیده است، ورود افراد از استان‌های همجوار همچون سیستان و بلوچستان و به خصوص هرمزگان در مناطق گردشگری همچون مناطق شمالی جیرفت و منطقه خبر است که پس از بررسی این موضوع، در صورت تأثیرگذار بودن این عامل در شیوع ویروس، تصمیمات سختگیرانه‌تری گرفته خواهد شد.

تقی زاده افزود: در بحث حضور کارمندان در ادارات و اعمال دورکاری، استان تصمیم گیری نمی‌کند و سازمان استخدامی کشوری است که تصمیمات لازم را  می گیرد؛ اما در مجموع در جلسه امروز شنبه تصمیمات لازم با توجه به شرایط موجود گرفته می‌شود و اطلاع رسانی خواهد شد.

روز گذشته ۱۲۴ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان کرمان به ثبت رسید که ۷۰ مورد آن مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است و افزایش بی رویه مبتلایان طی چند روز اخیر سبب شد، مسئولان استانی در صدد تصمیم گیری‌های سخت گیرانه جدید باشند.


انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.