نجاتگران تیم کوهستان جمعیت هلال احمر کرج و تیم واکنش سریع جمعیت استان البرز شب گذشته دو خانم طبیعت گرد را از دره‌های روستای پورکان نجات دادند.

هاشم نژاد، رئیس هلال احمر کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: حدود ساعت ۱۸ روز گذشته طی اعلام حادثه مبنی بر گرفتار شدن دو خانم طبیت گرد ۳۸و ۵۷ ساله در دره‌های روستای پورکان محور کرج -چالوس، یک تیم از نجاتگران تیم کوهستان و تیم واکنش سریع استان به محل حادثه اعزام شد و در ساعت ۲۳ پس از دسترسی به افراد و ایجاد کارگاه و تثبیت مصدومی که از ناحیه مچ پا آسیب دیده بود نسبت به بسکت وی و رهاسازی و انتقال هر دو نفر اقدام شد.

او افزود: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و ایجاد کارگاه و حمل با بسکت ، این عملیات مجموعا حدود ۱۰ ساعت به طول انجامید و ساعت ۴ صبح مصدوم ۳۸ ساله به مرکز درمانی انتقال و خانم ۵۷ ساله نیز تحویل خانواده اش داده شد.

هاشم نژاد خطاب به همشهریان و هموطنان گفت: از صعود بدون تجهیزات، تجربه و بدون سرگروه و تیم کوهنوردی جهت پیشگیری از حوادث و گرفتار شدن در کوه‌ها و نقاط صعب العبور جدا خودداری کنید.

او افزود: بر اثر بی احتیاطی و بی توجهی به نکات ایمنی در صعود و کوهپیمایی طی ماه‌های اخیر شاهد حوادث زیادی در کوه‌های کرج و چالوس بوده ایم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.