رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد گفت: هجوم ملخ ها امنیت غذایی را در مزارع کشاورزی و تخریب عرصه های مرتعی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین نعمائی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد با اشاره به حمله ملخ ها به مزارع کشاورزی اشتهارد، گفت: طبق بررسی های به عمل آمده و هماهنگی که با ارگان های مربوطه  انجام شده این ملخ ها امنیت غذایی را در مزارع کشاورزی و تخریب عرصه های مرتعی را به دنبال خواهد داشت که دلیل اصلی آن تغییر اقلیم است. 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد افزود: این ملخ ها همه چیز را سر راه خود می خورند و احتمال افزایش تعداد آنها وجود دارد و نه تنها زندگی نباتی بلکه حیات جانوری به ویژه انسان را نیز به خطر می اندازد و هرچه زودتر باید برای مبارزه با این آفت زیان آور اقدام شود.

نعمائی با اشاره به این که حمله ملخ ها توسط برخی کارشناسان پیش بینی شده بود، گفت: ملخ های بومی استان به علت بارش های مناسب و سبزینگی بیشتر زودتر ظهور کرده اند و پیش بینی می شود که تعداد آن ها بیشتر شود بنابراین ضروری است نوع ملخ ها و بومی بودن یا غیربومی بودن آن ها بررسی شود.

او در پایان با اشاره به شکنندگی بسیاری از عرصه های مرتعی شهرستان و اهمیت امنیت غذایی همشهریان و هم استانی ها و وجود بزرگترین شهرک صنعتی ایران در این شهرستان، گفت: تشکیل ستاد مدیریت بحران و مبارزه هر چه سریع تر با این آفات ضروری است.

انتهای پیام / ر.خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.