رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶۴ هزار و ۸۶۹ هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان پارسال تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلام‌حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۷ هزار و ۳۹ هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۹۷هزار و ۸۳۰ هکتار علیه پوره ملخ سمپاشی شده است.

او با بیان اینکه با توجه به روند افزایش هجمه ملخ صحرایی، سطح مبارزه با این آفت مهاجر تا تابستان امسال ادامه خواهد داشت، گفت: شهرستان‌های نیکشهر با ۲۸ هزار و ۳۰ هکتار، ایرانشهر با ۲۲ هزار و ۹۰هکتار و بمپور با ۲۴هزار و ۸۱۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با این آفت را در سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مقابله جدی با این آفت ضروریست گفت: تاکنون دیده بانی در سطح ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان انجام شده است.

او  افزود: کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان کماکان تداوم دارد و تاکنون هیچ خسارتی به بخش کشاورزی استان وارد نشده است.

زورقی ادامه داد: جهادکشاورزی پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار