مهم‌ترین حوادث امروز ۱۷ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۷ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۵۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در آباده

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع مالچ در شهرستان آباده خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از قاچاق سوخت و هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودرو‌های عبوری و گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان آباده پس از بازرسی از خودرو‌های مورد نظر، میزان ۵۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق از نوع مالچ کشف و ۲ نفر را در این زمینه دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس ضمن اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت‌های کشف شده، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: پلیس با مخلان نظم و امنیت و قاچاقچیان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و در این رابطه از عموم شهروندان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک و امنیتی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

محموله عدس قاچاق میلیاردی در بوانات کشف شد

فرمانده انتظامی بوانات از توقیف عدس قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی بوانات گفت: به منظور مبارزه جدی با ورود هرگونه کالای قاچاق و مبارزه بی امان با افراد فرصت طلب، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را توقیف کردند.

او اظهار کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو میزان ۱۵ هزار و ۳۹۰ کیلوگرم عدس خارجی قاچاق و بدون مجوز کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، ادامه داد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

سرهنگ مسعودی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق بوسیله افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

دستگیری کلاهبرداران اینترنتی میلیاردی در شیراز

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری ۲ نفر که مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از حساب شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد کارت‌های بانکی مال باختگان توسط ۲ نفر که فروشنده سیار هندوانه در سطح شهر بوده‌اند به وسیله دستگاه اسکمیر کپی شده و مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از حساب آنان خالی شده است.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تلاش‌های شبانه روزی موفق شدند هویت متهمان را شناسایی و آنان را در یک عملیات موفق دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به برداشت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از حساب شهروندان از طریق دستگاه اسکمیر اقرار کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه‌های سیار کارتخوان، از در اختیار گذاشتن رمز آن به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند.

تریلر حامل ۸ دستگاه پراید واژگون شد/خودرو‌های صفر کیلومتر وارد صافکاری شدند

شهرستان فرمانده انتظامی فسا گفت: تریلر حامل ۸ دستگاه خودرو پراید در محور فسا - داراب به علت بی توجهی راننده به جلو واژگون شد.

سرهنگ فرج رستمی شهرستان فرمانده انتظامی فسا گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌‎های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی تریلر حامل خودرو در محور فسا- داراب، بلافاصله ماموران کلانتری و پلیس راه به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد تریلر حامل ۸ دستگاه خودرو پراید بدون پلاک از مسیر خارج و پس از واژگونی دچار خسارت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به جراحت سطحی راننده، تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را توجه نکردن راننده به جلو اعلام کردند.

کشف ۲۶۰ هزار نخ سیگار قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۲۶۰ هزار نخ سیگار خارجی در بازرسی از یک سواری پژو پارس خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان جهرم در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو پژو پارس مظنون که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو تعداد ۲۶۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، ادامه داد: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

غرق شدن جوان ۲۵ ساله در آبشار هرایرز

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: جوانی ۲۵ ساله هنگام شنا در آبشاری در روستای هرایرز شهرستان ممسنی غرق شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد غرق شدگی در آبشار روستای هرایرز شهرستان ممسنی، بلافاصله تیم‌های انتظامی و امدادی به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد جوانی ۲۵ ساله هنگام شنا در آبشار مذکور دچار غرق شدگی شده و جان باخته است، تصریح کرد: جسد متوفی با دستور مقام قضائی به پزشک قانونی انتقال یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی به شهروندان توصیه کرد: رودخانه‌ها، کانال‌های آب، استخر‌های کشاورزی و سد‌ها حریم امنی برای شنا و تفریح نیست و جوانان می‌بایست به منظور حفظ جان خود و اطرافیان از رفتن به آن مکان‌ها جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار