اعضای شورای شهر تهران در جلسه فردا موضوع نامگذاری خیابانی به نام مهندس مهدی بازرگان را به رأی گیری خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر تهران در چهلمین جلسه کمیسیون نامگذاری، تغییر نام خیابان سازمان آب به نام مهندس مهدی بازرگان را جهت طرح در صحن علنی شورای شهر تهران مصوب کردند.

اعضای شورای شهر تهران فردا (یکشنبه ۱۸ خرداد ماه) در جلسه علنی شورای شهر نسبت به تغییر نام خیابان سازمان آب به نام مهندس مهدی بازرگان تصمیم جمعی خواهند گرفت.

این تغییر نام در صورت کسب حداکثری آرا در شورای شهر به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال می‌شود و در صورت تأیید هیئت تطبیق قابل اجراست.

مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که در ۱۴ آبان ۱۳۵۸ و درست یک روز بعد از آن که «دانشجویان پیرو خط امام» لانه جاسوسی آمریکا در تهران را تسخیر کردند، استعفا داد.

مهدی بازرگان در استعفانامه دولت موقت نوشت: «پیرو توضیحات مکرر و نظر به اینکه دخالت‌ها، مزاحمت‌ها، مخالفت‌ها و اختلاف نظرها، انجام وظایف محوله و ادامه مسئولیت را برای همکاران و اینجانب مدتی است غیرممکن ساخته و در شرایط تاریخی حساس حاضر، نجات مملکت و به ثمر رساندن انقلاب بدون وحدت کلمه و وحدت مدیریت میسر نیست، بدین وسیله استعفای خود را تقدیم می‌دارد.»

فردای استعفای نخست وزیر دولت موقت، امام خمینی (ره) در حکمی گفتند: «با اعتماد به دیانت و امانت و حسن نیت» آقای بازرگان استعفای او را قبول می‌کنم. امام شورای انقلاب را مأمور اداره کشور کرد و از این شورا خواست مقدمات لازم را برای همه‌پرسی قانون اساسی، انتخابات مجلس و تعیین رئیس‌جمهور انجام دهد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
مگه شورای شهر تهران توی این دوره کاری بحز عوض کردن اسم خیابونها بلدن ؟
Switzerland
سید فروزان
۲۲:۴۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
خشته نباشند اعضای شورای شهر ، لیاقت پاداش و مرخصی دارند ، بیچارهها خیلی زحمت کشیدند در این چند ساله ، فکرش را میکنم موهای تنم سیخ سیخ میسود ، واقعا باید به رئیس این شورا مدال داد
Germany
محمد315
۱۷:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
خداقوت میگم بهشون با اسم عوض کردن خیلی تحول عظیمی رخ دادن
آخرین اخبار