شهرستان گناوه در نزدیکی جزیره خارگ قرار دارد و فرماندار این شهرستان معتقد است در صورت هرگونه آلودگی نفتی گناوه اولین منطقه‌ای است که دچار آسیب زیست محیطی می‌شود.

کاشت نهال حرابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه امروز در مراسم کاشت نهال حرا در ساحل این بندر گفت: گناوه هم به جزیره خارگ نزدیک است و هم مجموعه‌های وزارت نفت در این شهرستان فعالند به همین علت، باید میزان آلایندگی و آسیب این صنایع بر حوزه محیط زیست پایش شود.

او بیان کرد: آلایندگی نفتی علاوه بر آسیب بر محیط زیست شهرستان می‌تواند بر تولیدات چندین مرکز پرورش میگوی فعال این شهرستان اثر سوء داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: برنامه کاشت حرا در گناوه به منظور احیای جنگل کاری در خور‌های استان بوشهر با حضور فعالان محیط زیست، محیط بانان، سازمان‌های مردم نهاد با هدف جلوگیری از تخریب و تجاوز و حفط تالاب‌ها و سواحل برگزار شده‌است.

فرهاد قلی نژاد افزود: چندین برنامه‌ در هفته محیط زیست پیش‌بینی شده که کاشت حرا در زیستگاه‌های حساس و تالاب‌های استان، پاکسازی طبیعت و نشست با سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست برای هم‌اندیشی در حل مسایل زیست محیطی بخشی از آن‌ها است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه هم  بر توجه بیشتر به رعایت مسائل زیست‌محیطی از سوی مردم و نهادهای دولتی تاکید کرد.

در این برنامه بیش از ۳۰۰ اصله نهال در ساحل گناوه کاشته شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.