علی‌نقی حیدریان با تأکید بر لزوم پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع استان سمنان گفت: ۳۵۲ هزار هکتار جنگل در این استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌نقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه ۳۵۲ هزار هکتار جنگل در سطح استان وجود دارد گفت: سه هزار و ۷۴۱ هزار هکتار مرتع و پنج هزار و ۲۷۴ هزار هکتار بیابان در استان وجود دارد.

او با تأکید بر لزوم پیشگیری از وقوع حریق در سطح مراتع و جنگل‌های استان بیان کرد: ۹۷.۲ درصد از پهنه استان تحت مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه جنگل‌ها و مراتع در استان مناطقی هستند که باید موردتوجه قرار بگیرند افزود: جنگل‌ها و مراتع به‌صورت مستقیم در معرض آتش‌سوزی و حریق قرار دارند.

حیدریان با اشاره به اینکه راه دسترسی نامناسب و عدم شناخت از محیط پیرامونی و منابع آبی منطقه‌های پوشیده از جنگل و مراتع، از آسیب‌های حوزه مراقبت و پیشگیری از آتش‌سوزی در استان است تصریح کرد: در دو سال گذشته رصد و بررسی این مناطق و تهیه نقشه از راه‌های دسترسی و محیط پیرامونی و منابع آبی در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار