۴ هزارو ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در روستای کسنزان شهرستان سقز کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سهراب احمدی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر قطع درختان خود رو در روستای کسنزان، نیرو‌های کشیک و گشت و مراقبت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه ماموران خودروی حامل بار چوب قاچاق را در محل مشاهده و متوقف کردند، افزود: در این عملیات پس از اینکه خودرو حامل چوب آلات قطع شده با همکاری ماموران پاسگاه کسنزان متوقف شد راننده و خودرو برای تشکیل پرونده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

احمدی با بیان اینکه قطع درختان عواقب زیان باری برای طبیعت و محیط زیست دارد و درختان قطع شده شامل بید، پده، صنوبر، زالزالک و گلابی بودند، بر برخورد با متخلفان چوب تاکید کرد و گفت: پس از تکمیل پرونده مراتب به مرجع قضایی برای اعمال قانون ارجاع داده می‌شود.

او ضمن قدردانی از همکاری دهیار و همیاران طبیعت این منطقه از آن‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و قاچاق چوب، مراتب را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گزارش کنند تا با متجاوزین عرصه چوب برخورد قانونی انجام گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.