با حضور استاندار خراسان شمالی سومین مجتمع متمرکز فرش استان در جهت حمایت از خانواده‌های زندانیان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در حاشیه افتتاح این مجتمع، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت در استان ایجاد شغل و درآمد پایدار برای زندانیان و خانواده‌های آنان با هدف توانمندسازی و حل مشکلات معیشتی آنان است.

شجاعی با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح استان برای حل مشکلات خانواده‌های زندانیان انجام شده است، افزود: به زودی جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محوریت ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان برگزار خواهد شد تا به سمتی برویم که در سطح کشور جزو اولین استان‌هایی باشیم که برای حداقل یک نفر از اعضای خانواده زندانیان شغل ایجاد کنیم.

استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: ایجاد یک شغل در صنایع بزرگ هزینه زیادی نیاز دارد، اما ایجاد مشاغل کوچک مانند قالیبافی ارزان است و مورد حمایت استان است.

  این مجتمع با سرمایه گذاری شرکت فرش ایران توسط انجمن حمایت از زندانیان و اداره کل زندان‌های استان و حمایت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایجاد شده است.

سومین   مجتمع فرش  استان با اعتبار دو میلیارد ۵٠٠ میلیون تومان از محل منابع سفر مقام معظم رهبری و ۵٠٠ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی با ایجاد اشتغال برای ١۵٠ نفر به بهره برداری رسیده است که تولیدات این مجتمع با قرارداد سه ساله با مرکز فرش ایران و چهار ارگان دولتی پیش فروش شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.