رئیس اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: به علت بارش های دیر هنگام پاییزی محصولات کشاورزی در این شهرستان ۵۳ هزار تن کاهش یافته است.

جعفر ایمانیان رئیس اداره جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به محصولات زراعی و باغی این شهرستان با کاهش ۵۳ هزار تنی حدود ۲۲۳ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

ایمانیان با اعلام اینکه امسال به دلیل بارندگی‌های کم پاییزه و نبود پنجه زنی مناسب به ۲۶ هزار تن از محصولات زراعی این شهرستان خسارت وارد شد، افزود: خسارت وارد شده به محصولات زراعی این شهرستان ۶۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

او ادامه داد: امسال ۱۶۰ میلیارد تومان هم به باغات این شهرستان خسارت وارد شده و پیش بینی می‌شود ۲۷ هزار تن از محصولات باغی کاهش یابد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: امسال با مساعد شدن شرایط آب و هوا، گندمکاران این شهرستان در راستای مبارزه با علف‌های هرز در مزارع خود تاکنون ۱۵ هزار هکتار را سمپاشی کرده‌اند.

ایمانیان افزود: عملیات سمپاشی علیه آفت سن مادر تمام شده و هم اکنون مراحل سمپاشی علیه بیماری سن پوره در مزارع این شهرستان در حال انجام است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.