به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،تقی پور عضو شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به عزم شورای پنجم برای تکمیل خط یک قطار شهری تبریز گفت: امروز یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط یک قطار شهری لازم بوده و تاکنون ارقام بالایی برای تکمیل خط یک هزینه شده است.
او گفت: اگر بخواهیم خط یک را به بهرهبرداری برسانیم و خطوط چهارگانه راهاندازی شود دیگر نیازی به صرف بسیاری از هزینههای مسیر گشایی و امثال آن نیست.
عضو شورای شهر تبریز افزود: در خط یک اکنون مدت انتظار در مترو ۱۷ دقیقه است که این زمان مناسبی نیست که در جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک مقرر شد زمان انتظار کاهش یابد.
تقیپور افزود: گسترش پارهخطها باید اولویت حمل ونقل عمومی باشد.
او گفت: خط دو تعطیل بود و دو تیبیام در این خط بیکار است و تعطیلی هر روز دستگاهها به ضرر تبریز است.
تقیپور گفت: خط پنجم قطار شهری تحت عنوان قونقا به راه آهن در کمیسیون و شورا بررسی نشده است.
او با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان پول قطار شهری در بانک است گفت: با وجودی که این مبلغ از بانک شامل سود میشود، اما بازهم به ضرر شهرداری بوده و نمیتوانیم از سرمایهگذاریهای انجام شده در مترو استفاده کنیم تامین نیاز خط یک قطار شهری از محل منابع غیر نقدی شهرداری تبریز اختصاص یابد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: براساس اعلام سازمان قطار شهری زمان انتظار در مترو از ۱۷ دقیقه به ۱۳ دقیقه کاهش یافته که قابل تقدیر است.
تقی پور گفت: دلیل تعطیلی خط ۲ مترو این است که مشکل تفاوت ارزی در قرارداد وجود دارد که این باید حل شود. هرمقدار این کار دیرتر انجام شود به ضرر تبریز است.
او گفت: بحران ویروس کرونا نیز باعث تعطیلی بلند مدت شد که مقرر شد تمام پرداخت حقوق کارکنان انجام شود.
منبع فارس
انتهای پیام/ک