طرح اجرای تست پایش مشمشه اسبها در نی ریز اجرا می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،حمیدرضا ممتازیان سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نی ریز گفت: اجرای تست مشمشه بر روی ۹۰ راس اسب موجود در اسبداری‌های این شهرستان از سوی کارشناسان دامپزشکی این شهرستان انجام می شود.

او، بیان کرد:  مشمشه نوعی بیماری نادر و بالقوه کشنده باکتریایی است که از تک سمی‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و در همین خصوص مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، کارشناسان دامپزشکی نی ریز تست مشمشه در جمعیت اسب متمرکز شهرستان را انجام می‌دهند.

ممتازیان تصریح کرد: این بیماری خطرناک با درگیر ساختن دستگاه تنفس در انسان می‌تواند موجب مرگ شود، به همین دلیل هر ساله ادارات دامپزشکی نسبت به تست مشمشه جمعیت تک سمی که ناقل و مخزن بیماری هستند اقدام کرده و چنانچه مورد مثبتی مشاهده شود نسبت به معدوم سازی دام اقدام می‌کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نی ریز ادامه داد: عامل این بیماری به سهولت از نور، حرارت و ضد عفونی کننده‌های معمولی از بین می‌رود و در محیط آلوده بیش از شش هفته باقی نمی‌ماند.

 ممتازیان افزود: رعایت شرایط قرنطینه‌ای کامل، ضدعفونی نواحی آلوده و پیشگیری از هر گونه تردد غیر مجاز دام از مهمترین روش‌ها برای مهاراین بیماری است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.