تعمیرات اساسی سکوی فاز یک میدان گازی پارس جنوبی به پایان رسید و تولید گاز در این سکو از سر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی این سکو ١٥ اردیبهشت آغاز شد و مطابق برنامه پس از ٢٨ روز، ١١ خرداد با موفقیت به پایان رسید.

مهدی رجبی افزود: با پایان تعمیرات اساسی، تولید گاز در این سکو از سر گرفته شد و عصر  دیروز (شنبه ۱۷ خرداد) به ظرفیت کامل یک میلیارد فوت مکعب در روز رسید.

او با بیان اینکه در تعمیرات امسال هزار و ٥٣١ مورد تعمیرات پیشگیرانه در سکوی فاز یک انجام گرفت، ادامه داد: در زمان انجام این تعمیرات، ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار ایمن به ثبت رسید و با تمهیدات صورت گرفته در حوزه ایمنی، هیچ‌گونه چالشی در زمینه کرونا ایجاد نشد.

رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی، تولید ایمن و پایدار گاز در فصل‌های سرد سال را هدف اصلی تعمیرات سالانه سکو‌های پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: در تعمیرات امسال، بخشی از خطوط لوله که واحد بازرسی فنی مدیریت تولید و عملیات آن را بحرانی تشخیص داده بود، و  پس از تامین تجهیزات، با همت گروه‌های مختلف به ویژه گروه جوشکار سکو، تعویض، و بهره‌برداری از سکو با ظرفیت کامل آغاز شد.

رجبی، با اشاره به مسئولیت این سکو در پشتیبانی از سایر سکو‌های پارس جنوبی بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های تعمیراتی و همچنین امکانات لجستیکی موجود در سکوی فاز یک، امکان پشتیبانی از سایر سکو‌ها نیز فراهم شده است.

فاز یک طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی آبان سال ۱۳۸۳ با هدف تولید روزانه ۲۸/۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی، ۴۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۲۰۰ تن گوگرد به بهره‌برداری رسیده است.

تأسیسات دریایی این فاز در فاصله حدود ۱۰۵ کیلومتری از ساحل بندر عسلویه قرار دارد.

این فاز دارای دو سکوی تولید با ۱۲ حلقه چاه، یک سکوی فرآورش و یک سکوی مسکونی برای اسکان ۹۲ نفر است.

انتهای پیام/ک




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.