با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۱۸خرداد ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بسته خبر‌های انتظامی امروز یکشنبه  ۱۸ خرداد  به شرح زیر است: 

انهدام باند سارقان قطعات کولر در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری باند سارقان قطعات کولر و کشف ۱۸ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۲۲ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء در رابطه با جزئیات این خبر افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات کولر، موضوع دستگیری سارق و یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود:  زبدین منظور  ماموران انتظامی کلانتری ۲۲ شهر کرمان با انجام کار اطلاعاتی، موفق شدند ۲ سارق سابقه دار را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ فداء بیان کرد: متهمان با قرار گرفتن در برابر مدارک و مستندات پلیس در بازجویی‌های تخصصی ماموران به ۱۵ فقره سرقت قطعات کولر و ۳ فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به دستگیری ۲ مالخر در این پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضایی افزود: پلیس برای مقابله با سارقان و مجرمان با هماهنگی دستگاه قضایی از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. 

ممنوعیت تردد در مناطق گردشگری شهرستان بردسیر در  روزهای پایانی هفته و تعطیلات

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر گفت: برای اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم، مسیر‌های منتهی به مناطق گردشگری شهرستان بردسیر در  روزهای پایانی هفته و تعطیلات تا اطلاع ثانوی کاملا مسدود است.

سرهنگ جعفر غضنفری افزود: برای  اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، محدودیت و ممنوعیت ترافیکی در ایام پایانی هفته و تعطیلات اجرا می‌شود.

او افزود: بر اساس مصوبه شورای تامین شهرستان در ایام پایانی هفته و تعطیلات مسیر‌هایی ورودی به سایت‌های گردشگری لاله زار، گلزار و منطقه گردشگری بیدخوان بسته و از ورود خودرو‌های با پلاک غیر بومی ممانعت می‌شود.

کشف ۲۲۰ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در بافت

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۲۰ کیلوگرم تریاک و حشیش و دستگیری ۲ قاچاقچی در عملیات ماموران انتظامی شهرستان بافت خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان بافت با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از انتقال یک محموله سنگین موادمخدر از سمت مرز‌های شرقی به مرکز کشور باخبر شدند.

او بیان داشت: بدین منظور مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر باگشت زنی هدفمند و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی و برپایی ایستگاه بازرسی موقت در محور سیرجان-بافت به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

سردار ناظری افزود: راننده این خودرو، بدون توجه به اخطار و ایست ماموران با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که ماموران، این خودرو را پس از یک تعقیب و مراقبت کوتاه متوقف و در بازرسی از آن ۱۲۰ کیلو و ۸۰ گرم تریاک و ۱۰۰ کیلو و ۵۳۰ گرم حشیش کشف کردند.

دستگیری عامل آتش سوزی محدوده جنگلی دهبکری شهرستان بم

فرمانده انتظامی شهرستان بم از دستگیری عامل آتش سوزی جنگل‌های بنه بخش دهبکری که چند روز قبل دچار آتش سوزی نسبتا وسیعی شده بودند، خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی دهبکری در پی کسب خبری مبنی بر آتش سوزی قسمتی از بافت جنگلی بیدون در کوتاه ترین زمان برای جلوگیری از خسارت بیشتر در محل حاضر و به بررسی موضوع پرداختند.

او افزود: این آتش سوزی که از ساعت ۱۴ و ۳۰  دقیقه روز جمعه ۱۶ خرداد در محل بیدون بخش دهبکری شعله ور شده و با فرا گرفتن بیش از ۹۰ هکتار از اراضی ملی و جنگل‌های بنه ادامه یافته بود با تلاش‌های مردمی و همچنین دستگاه‌های خدمات رسان و آتش نشانان، اداره کل منابع طبیعی و همکاری ماموران انتظامی شهرستان‌های بم و جیرفت حدود ساعت ۲۰ همان روز کنترل و خاموش شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به اینکه عامل آتش سوزی در تحقیقات اولیه شناسایی و دستگیر شد، بیان کرد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که فرد خاطی برای گردش و تفریح به این منطقه سفر کرده؛ اما پس از آتش افروختن قادر به مهار آن نبوده و با گسترش آتش در مراتع خشک وسعت آن افزایش پیدا می‌کند.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه در این فصل از سال مراتع و چمنزار‌های جنگلی خشک و با کوچک‌ترین جرقه، شعله ور شده و موجب آتش سوزی به وسعت زیادی خواهد شد، تاکید کرد: هموطنان گرامی  هنگام سفر و گردش در طبیعت از افروختن آتش در مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند.

توقیف ۳۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در عنبرآباد

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد از توقیف ۳۶ دستگاه وسیله نقلیه در اجرای طرح تشدید برخورد با خودرو‌ها و موتورسیکلت سواران متخلف خبر داد.

سرهنگ محمود بیدشکی گفت: پیشگیری از جرائم، برخورد با وسایط نقلیه متخلف، کاهش تصادفات رانندگی و پاسخگویی به مطالبات عمومی مردم از اهداف پلیس در اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی است که این موارد در دستور کار پلیس عنبرآباد نیز قرار دارد.

او افزود: در اجرای این طرح، ماموران انتظامی شهرستان، ۳۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف را به علت مزاحمت و تولید صدای ناهنجار، نداشتن مدارک، پلاک و استفاده نکردن  از کلاه ایمنی توقیف و روانه پارکینگ کردند.

کشف  خودروی مسروقه در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از کشف یک دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس مسروقه و دستگیری سارق در کمترین زمان ممکن خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فرماندهی و کنترل مبنی بر وقوع سرقت یک دستگاه خودرو تویوتا، پیگیری موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او تصریح کرد: با اجرای طرح مهار و با تقویت گشت‌های انتظامی و کنترل مبادی ورودی و خروجی، سرانجام ماموران گشت پاسگاه انتظامی ملک آباد، خودروی مسروقه را در محور فرعی امیر آباد به روستای دارستان مشاهده کردند.

سرهنگ ایران نژاد افزود: ماموران در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه خودرو مسروقه را پس از دقایقی تعقیب و مراقبت، متوقف و سارق را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: مالکان خودرو‌ها بایستی ضمن تجهیز وسایل نقلیه به وسایل هشدار دهنده و ایمنی، مانند دزدگیر و قفل فرمان، با رعایت هشدار‌های انتظامی و ایمنی مانند پرهیز از پارک کردن خودرو در نقاط تاریک و خلوت از وقوع چنین مواردی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

کشف ۱۴ تن شیر خشک قاچاق در جیرفت

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از کشف ۱۴ تن شیرخشک غیربهداشتی و قاچاق در عملیات ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ رضا محمدرضایی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی، حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، یک دستگاه کامیون را  برای بررسی متوقف و در بازرسی از آن، ۱۴ تن شیرخشک فاقد مجوز و غیر بهداشتی را کشف کردند.

سرهنگ محمدرضایی ارزش تقریبی محموله قاچاق را از سوی کارشناسان، یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال عنوان و بیان داشت: در این رابطه ۲ متهم نیز دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: توزیع این حجم از شیرخشک غیربهداشتی، سلامت مصرف کنندگان را با خطر جدی مواجه می‌کند و  از این رو پلیس با اینگونه اقدامات زیانبار با جدیت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار