مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان احداث سالن ۶ هزار نفری، استخر ۵۰ متری و مالکیت خانه جوانان و سالن ورزشی استانداری را برخی از مطالبات حوزه ورزش و جوانان عنوان کرد و از وی خواستار پیگیری آن شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست با محمدجواد فدایی، استاندار کرمان به شیوع کرونا در کشور و استان اشاره کرد و با اعلام اینکه متأسفانه بیشترین آسیب را در بحث کرونا، حوزه ورزش دید، گفت: بیش از ۴ هزار مربی و باشگاه دار به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، بیکار شدند.

او افزود: با توجه به اینکه مربیان فاقد بیمه بودند و شغل دیگری نداشتند، بنابراین در ایام کرونا آسیب بسیاری دیدند.

 

پاریزی از حمایتِ اداره کل ورزش و جوانان از این قشر خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی به همت سمن‌های جوانان در بین مربیان آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

او با اعلام اینکه هم اکنون مجوز فعالیت تعدادی از رشته‌ها به صورت خیلی محدود در استان داده شده است، بیان داشت: این رشته‌ها باید بر اساس رعایت یک سری پروتکل‌های بهداشتی، بعد از ثبت نام در سامانه وزارت ورزش و جوانان، گرفتن کد رهگیری، ثبت نام مجدد در فدراسیون پزشکی ورزشی و سپس انجام بعضی تست‌ها با وجود شرایطی خاص فعالیت کنند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش برگرداندن مالکیت ساختمان خانه جوانان به جوانان و مجموعه ورزشی استانداری (که پیش از این طبق تفاهم نامه‌ای ۳۰ ساله به مجموعه استانداری محول شده بود) به اداره کل ورزش و جوانان استان را مطرح کرد که با موافقت استاندار مواجه شد.

پاریزی خطاب به استاندار کرمان با اعلام اینکه تفکرات شما نشأت گرفته از علم و تجربه است، از توجه ویژه وی به حوزه ورزش و جوانان قدردانی کرد و گفت: در استان تعداد ۱۳۵ سمن فعالند که اعتبارنامه خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده اند.

 

او افزود: چهار عضو مجمع سمن‌های جوانان که از خود شما به عنوان اعضا برای ستاد ساماندهی جوانان ابلاغ دریافت کردند، در حقیقت می‌توانند به عنوان مشاوران جوان شما در حوزه‌ی ورزش و جوانان خدمات ارائه دهند.

پاریزی با اشاره به ورزشگاه‌های مس در شهر‌های کرمان، رفسنجان و شهربابک اشاره کرد و بیان داشت: این کار پروژه‌ی عظیمی است که از سال ۸۶ آغاز شده و در حقیقت کلنگ زنی هر سه پروژه به صورت همزمان انجام شده است.

 

او تصریح کرد: افتتاح این سه پروژه بزرگترین افتتاح ورزشی کشور محسوب می‌شود که از شما درخواست داریم، پیگیری کنید تا همین امسال شاهد بهره برداری از آن‌ها باشیم.

پاریزی احداث سالن ۶ هزار نفری و استخر ۵۰ متری در کرمان (که مصوبه سفر رئیس جمهوری بود) را از دیگر مطالبات حوزه ورزش عنوان کرد و از استاندار خواستار پیگیری آن شد.

 

استاندار کرمان نیز در این نشست برای حل مسائل و مشکلات مطرح شده قول مساعد داد.

او از برگزاری نشستی با حضور سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و سعدی محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به منظور پیگیری مسائل حوزه ورزش طی هفته آینده در تهران خبر داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.