مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی از انجام مبارزه با بیماری‌های برگی در ۱۰ هزار هکتار از کشتزار‌های خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدنقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: این میزان با توجه به گستره ۲۰۰ هزار هکتاری اراضی گندم و جو بسیار کم است.

کاظمیان گفت: در مبارزه شیمیایی با بیماری‌های برگی در اراضی آبی و دیم عقب هستیم چرا که کمبود امکانات و زیر ساخت‌ها مانع اجرای آن شد.

او افزود: در سال زراعی امسال به علت بارش باران و شرایط زمین کشاورزان نتوانستند مبارزه شیمیایی به موقع داشته باشند چرا که مانع ورود تراکتور‌ها به اراضی می‌شد.


بیشتر بخوانید:مبارزه با بیماری‌های برگی در مزارع غلات استان خراسان شمالی


کاظمیان با بیان اینکه برای کنترل آفات و بیماری‌ها نیاز به هواپیمای سمپاش است اظهار داشت: برای سمپاشی مزارع یک دست باید از هواپیما استفاده شود به خصوص زمانی که اراضی کشاورزی با باران خیس شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی مناسب امسال پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۲۶۶ هزار تن گندم از کشتزار‌های این استان برداشت شود که از این میزان ۱۸۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.