رونمایی از سند ارتقای وضع زنان و خانواده خراسان جنوبی

سند ارتقای وضع زنان و خانواده خراسان جنوبی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور ویدیوکنفرانسی دکتر ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز تصویب «سند ارتقای وضع  زنان و خانواده » در استان را ارزنده عنوان کرد و گفت: این سند گام مهمی درجهت برنامه ریزی برای زنان و خانواده محسوب شده و بر اساس دیدگاه‌های رهبر معظم رهبر انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری و برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری شده است.

 او افزود: طرح «ارتقای تاب آوری اجتماعی» که به همت دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی تدوین شده، بیان گر سرمایه انسانی عالی و ارزشمند استان خراسان جنوبی است و هم اکنون این طرح ارزشمند در سطح ملی مطرح و دنبال می‌شود.

معتمدیان استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سه رویکرد و هدف اساسی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان خراسان جنوبی است.

او افزود: جمعیت زنان در خراسان جنوبی ۴۹.۳ درصد است که تقریباً نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و در تدوین این سند که از پارسال آغاز شد، تلاش شده تا بر اساس اولویت و ظرفیت‌ها، برنامه‌های عملیاتی و راهکار‌های واقعی پیش‌بینی و دنبال شود.

معتمدیان اظهار کرد: در سال ۹۷ آمار بیکاری زنان ۱۵.۲ درصد بود که در سال ۹۸ به ۱۱.۳ درصد کاهش پیدا کرد که به دلیل اجرای طرح‌های اشتغال زا با مشارکت خوب بانوان استان بود.

خراسان جنوبی رتبه اول نرخ بیکاری در کشور

استاندار خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی پارسال، رتبه اول کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور را به خود اختصاص داد و در فصل پاییز نرخ بیکاری به کمتر از ۶ درصد رسید که یک رکورد قابل توجه محسوب می‌شود.

او افزود: در خراسان جنوبی بانوان موفقی در حوزه کارآفرینی داریم که در سطح ملی و بین المللی به عنوان کارآفرین نمونه معرفی شده اند.

معتمدیان تصریح کرد: با توجه به تکلیف دولت ۳۰ درصد پست‌ها باید به بانوان اختصاص یابد که در استان بیش از هزار و ۵۰۰ پست به بانوان اختصاص پیدا کرده و ۲۸ درصد محقق شده است.

استاندار خراسان جنوبی، گفت: در بخش صنایع دستی، متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای محصولات متنوعی عمدتاً توسط بانوان تولید می‌شود و امیدواریم امسال بتوانیم سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی استان ایجاد کنیم.

رونمایی از سند ارتقای وضع زنان و خانواده خراسان جنوبی

 


بیشتر بخوانید: زنان بی سواد در خراسان جنوبی، دو برابر مردان


او تدوین برنامه «مدیریت مهاجرت معکوس به روستا» را از برنامه‌های کلان استان برشمرد و گفت: پرداخت یارانه سوخت به مرزنشینان، تدوین سند سازگاری با شرایط کم آبی، احیای قنوات و طرح‌های اشتغال زا، در جهت ماندگاری مردم در روستا و اشتغال جمعیت قابل توجه زنان روستایی بوده است.

استاندار تاکید کرد در بخش‌های مختلف از جمله ورزش بیش از ۷ هزار بانو در رشته‌های گوناگون مشغول فعالیت هستند و قهرمانان ملی و بین‌المللی داریم که نیاز به تشویق و حمایت بیشتر دارند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.