سازمان ملل طی بیانیه‌ای از همه طرف‌های درگیر در لیبی خواست تا به راه حل سیاسی بحران فعلی این کشور احترام بگذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ماموریت پشتیبانی سازمان ملل از لیبی، طی نامه‌ای از بحران جاری در این کشور ابراز نگرانی کرد.

در نامه‌ای که سازمان ملل در این‌باره منتشر کرده، آمده است: «فاجعه‌ای که بیش از یک سال است که لیبی با آن مواجه شده، بدون تردید ثابت کرد که ادامه هر جنگی بین گروه‌های درگیر در این کشور نتیجه‌ای جزء شکست برای همه لیبی در پی نخواهد داشت. جنگ داخلی در لیبی هیچ پیروز واقعی ندارد و تنها ضرر‌های سنگینی را به ملت و مردم لیبی تحمیل می‌کند».

در این نامه تاکید شده است که یک راه‌حل سیاسی برای حل بحران لیبی همچنان وجود دارد و سازمان ملل به دنبال مشارکت همه گروه‌های سیاسی در این راه‌کار است. همچنین طی تماس‌های اخیر از سوی طرف‌های درگیر در لیبی نیز ازسرگیری گفت‌وگو‌ها با هدف پایان دادن به جنگ داخلی مورد تاکید قرار گرفته است.

سازمان ملل راهکاری سیاسی مطابق با قطعنامه ۲۵۱۰ شورای امنیت سازمان ملل را پیشنهاد داده است.

سازمان ملل در بیانیه خود همچنین خواستار توقف صادرات اسلحه به لیبی شده و از همه بازیگران خارجی در لیبی خواسته است تا در امور داخلی این کشور دخالت نکنند، همچنین از طرف‌های درگیر در لیبی خواسته شده تا فورا بر سر آتش‌بس به توافق برسند.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی، لیبی وارد یک بحران سیاسی عمیق شده و همچنان هم به ثبات نرسیده است. خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته لیبی، حاکمیت دولت وفاق ملی را نمی‌پذیرد و ضمن حمله به طرابلس قصد دارد تا فائز السراج را از قدرت برکنار کند، این در حالی است که دولت وفاق ملی مورد تایید سازمان ملل قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار