رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۸ درصد کارکنان بهداشت و درمان فارس کرونا گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هشت درصد از شمار مبتلایان به کرونا در فارس را کارکنان بهداشتی درمانی تشکیل می‌دهند، شاید این آمار تلنگری باشد به وضعیت سخت و شکننده خدمت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان که آن‌ها را بیشتر درک کنیم و هشداری باشد به کسانیکه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، بی محابا در دورهمی‌ها حضور می‌یابند و بازگشت کرونا را هنوز جدی نگرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه، به افزایش موارد مثبت در استان اشاره و به ضرورت استفاده از ماسک برای پیشگیری و قطع زنجیره این بیماری تاکید کرد.

مهرزاد لطفی در این نشست با تاکید بر استفاده مردم از ماسک در مکان‌های شلوغ برای پیشگیری از شیوع کرونا، گفت: هنگام خروج از منزل، ماسک بزنیم و بدون ماسک از اتوبوس و مترو استفاده نکنیم.

او با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در مراکز پُرتردد به ویژه دستگاه‌های اجرایی و بیان اقدامات انجام شده برای پیشگیری مقابله با کرونا افزود: مکاتبه با استانداری فارس برای اجباری شدن استفاده ماسک مراجعان به ادارات در اولویت دستور کار قرار گرفته است.

لطفی با اشاره به اینکه در مراکز تولیدی ماسک در استان، تعداد بسیاری ماسک تولید شده است، از مردم خواست تا در صورت خارج شدن از منزل حتما از ماسک استفاده کرده و با فرهنگ سازی در این زمینه، این اقدام را به دیگران نیز توصیه کنند.

رییس دانشگاه با اعلام انجام هزار و ۲۴۹ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان، ادامه ثبت داده‌ها در سامانه CORONA LAB در فارس، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا را به همراه دیگر اعضای این ستاد بررسی کرد.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست بود که از ۱۶۵ هزار بازدید از سوی کارشناسان بهداشت این معاونت از آغاز شیوع کرونا تا کنون در فارس خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان فارس، ۸درصد را کارکنان بهداشتی درمانی تشکیل می‌دهند، بنابراین بیاییم با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضروری، خادمان سلامت را در خدمت بیشتر به بیماران یاری کنیم.

شمار مبتلایان به کرونا در برخی از شهر‌های فارس رو به افزایش گذاشته و نگرانی‌هایی را برانگیخته است، از این رو همه مسوولان بهداشتی معتقدند خطر ابتلا به کرونا جدی است و همه باید نگران اوج گیری دوباره ویروس کرونا در جامعه باشیم.

اماکن عمومی، مراکز خرید، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی، مترو، اتوبوس، سوپرمارکت ها، اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها در شیراز و دیگر شهر‌های فارس در صورت رعایت نکردن دستور‌های بهداشتی می‌تواند کانون شیوع و انتقال کرونا باشند، شهروندان به عنوان بازرسان افتخاری بهداشت محیط، در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی می‌توانند با شماره ۱۹۰ بگیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار