معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: راه اندازی ۲ پایگاه اطفای حریق در خوزستان تاپایان سال جاری انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلالی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: راه اندازی ۲ پایگاه اطفای حریق در خوزستان تاپایان سال جاری انجام می‌شود.

او با بیان اینکه ۲ پایگاه‌ها مجهز به تمامی امکانات و لوازم برای مقابله با حوادث حریق در جنگل و مراتع خواهند بود افزود:۱۷ پایگاه نیز در کشور ایجاد تا برای حوادث مقابله کنند.

جلالی بیان داشت: در خوزستان برای مقابل با حوادث آتش سوزی نیرو‌های هوانیروز همکاری خوبی دارند بنابر این بالگرد‌های آبپاش الزاما نیاز نیست در یک منطقه خاص مستقر باشند.  

کوروش کیانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان نیز گفت: از ابتداری سال جاری ۲۷ حادثه آتش سوزی در جنگل و مراتع استان رخ داد که بزودی پایگاه اطفای حریق در شهرستان اندیمشک راه اندازی می‌شود.

او ادامه داد: ۳۵۰ نگهبان برای حفاظت از جنگل، مراتع و بیابان‌های استان تشکیل می‌ گردد.

بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت: اعتبارات مناسبی برای تجهیز و امکانات لازم برای مقابله با حوادث آتش سوزی در جنگل‌ها به سازمان جنگل‌ها امسال داده شد و ۷۰ میلیارد تومان برای تجهیز هواپیمای آبپاش به ستاد کل نیرو‌های مسلح پرداخت شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.