با انتشار یادداشتی از تام کاتن در نیویورک تایمز و درخواست او برای اعزام ارتش به منظور مقابله با اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا، سردبیر بخش دیدگاه‌های این روزنامه استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز گذشته یادداشتی از تام کاتن، سناتور ایالات متحده از آرکانزاس، در روزنامه نیویورک تایمز چاپ شد که با انتقاد‌های شدیدی همراه بود و به همین دلیل جیمز بنت، سردبیر بخش دیدگاه‌های این روزنامه، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در این یادداشت از صحبت‌های دونالد ترامپ حمایت کرده و گفته بود باید نظامیان را برای مقابله با اعتراضات اعزام کرد.

جیمز بنت که چهار سال سردبیر بخش دیدگاه‌های نیویورک تایمز بوده، پس از بالا گرفتن اعتراض‌ها در این روزنامه گفت یادداشت آقای کاتن را پیش از انتشار نخوانده است.

او سپس نامه‌ای نوشت و در آن با نادرست فاقد استاندارد خواندن یادداشت کاتن گفت: «در نوشته آقای کاتن بر نقش گروه‌های چپ گرا مانند گروه «آنتیفا» در ناآرامی‌ها تاکید شده در حالی که این اتهام‌ها تایید نشده‌اند.»

همچنین کاتن در نوشته خود قربانی اصلی این اعتراضات را پلیس آمریکا دانسته بود که از نظر بنت بسیار نادرست است.

استعفای بنت در حالی صورت گرفته که روزنامه نیویورک تایمز در ابتدا با تاکید بر لزوم انعکاس دیدگاه‌های مختلف، انتقاد‌ها را رد کرده بود.

کاتن نیز با رد این انتقادها، اقدام نیویورک تایمز را توهین آمیز خواند و با انتشار یک پیام توئیتری نوشت که خواهان استقرار ارتش به عنوان نیروی کمکی پلیس بوده تا در صورت نیاز به کمک برای مقابله با اعتراض‌ها به کار گرفته شود و این به معنی درخواست سرکوب تظاهرکنندگان به وسیله ارتش نیست.

انتشار ویدئویی در فضای مجازی که لحظات آخر زندگی «جورج فلوید»، شهروند سیاهپوست آمریکایی، را نشان می‎دهد، همچون بنزینی، آتش خشم مردم را شعله ور کرده است. در فیلمی که در شبکه ‎های اجتماعی منتشر شده صدای فلوید شنیده می‎شود که می‎گوید «خواهش می‎کنم، نمی‎توانم نفس بکشم».

از زمان انتشار این ویدئو تا کنون که ۱۳ روز از آن می‌گذرد، اعتراضات گسترده‌ای به نژادپرستی در ایالت‌های مختلف آمریکا و کشور‌های دیگر جهان شکل گرفته است.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دستور داده بود تا ارتش و گارد ملی را برای خاموش کردنِ خشم مردم به محل اعتراض‌ها بفرستند. این سخنان با انتقاد تعدادی از فرماندهان نظامی سابق همراه شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار