دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با انتقاد از تغییر کاربری‌های گسترده اراضی کشاورزی حاشیه شهر کرمانشاه، گفت : تنها طی دو ماه ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه به باغ و ویلا تبدیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید بر ورود جدی‌تر دستگاه‌های متولی به موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، گفت : متاسفانه تصور غلطی بین دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی، شهرداری و منابع طبیعی وجود دارد که در برخورد با چنین تغییر کاربری‌هایی دادسرا باید پیشران آن‌ها باشد.

او گفت : دستگاه‌ها مکلفند در این زمینه وظیفه قانونی خود را انجام دهند و در قانون صریحا عنوان شده این اختیار را دارند که برخورد داشته باشند.

دادستان کرمانشاه افزود: اگر هم در راستای اجرای این وظیفه قانونی حمایت قضایی لازم باشد، از آن‌ها حمایت کافی را خواهیم داشت.

او گفت: طی دو ماهه گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه به باغ و ویلا تبدیل شده که با ورود جهاد کشاورزی ۴۵۰ فقره ساخت و ساز انجام شده در این ۱۰۰ هکتار تخریب شد.

کرمی افزود: در برخوردی که جهاد کشاورزی با متخلفین داشت، عده‌ای از آن‌ها معترض شدند و در این رابطه ما حمایت‌های کافی را از این دستگاه داشتیم و اگر هم جرمی اتفاق افتاده بود، دادسرا آن را پیگیری کرد.

او به موضوع تخریب آلونک آسیه پناهی در یکی از محلات حاشیه‌ای کرمانشاه توسط اجراییات شهرداری که به صورت غیرمجاز احداث شده بود اشاره و ادامه داد: در بحث حادثه شهرک فدک هرچند سوء مدیریت اجراییات را شاهد بودیم و این پرونده در جای خود رسیدگی می‌شود، اما نباید مانع اجرای وظایف دستگاه‌های متولی هم شود.

دادستان کرمانشاه گفت: انتظار داریم دستگاه‌های متولی در این حوزه با قاطعیت پیش بروند و دستگاه قضایی هم حامی آن‌ها خواهد بود.

کرمی به موضوع اخذ مجوز احداث گلخانه و تبدیل آن به سازه‌های دیگر هم اشاره کرد و گفت: در بحث مجوز گلخانه‌ها باید ببینیم طی پنج سال اخیر چه تعداد مجوز صادر شده و چه تعداد از آن‌ها اکنون فعال هستند، چراکه بسیاری از این مجوز‌ها در زمین‌های با ارزش بالا گرفته می‌شوند، درحالی که یک بادمجان هم از آن بیرون نمی‌آید و ساخت و ساز‌های دیگری در آن انجام می‌گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.