به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،در سال جهش تولید نسل جدید موتورهای دیزلی چهار سیلندر تراکتور در شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران در آیینی در تبریز رونمایی شد.
شهبار مدیرعامل شرکت موتورسازان شرکت تراکتورسازی ایران در تبریز در این آیین گفت: ظرفیت سالانه تولید موتورهای چهار سیلندر در این شرکت ۲۰ هزار دستگاه است که به راحتی میتوانیم این تیپ جدید را جایگزین نسل قبلی بکنیم.
او افزود: البته تولید نسل جدید موتورهای چهار سیلندر دیزلی تراکتور در شرکت موتورسازان متناسب با نیاز بازار و سفارش مشتریان خواهد بود.
مفید مدیر تحقیق و توسعه شرکت موتورسازان نیز گفت: در این نوع موتورها، سیستم کار موتور از مکانیکی صرف به الکترونیکی تبدیل شده است.
او افزود: همچنین توان و گشتاور موتور از ۳۳۰ به ۴۰۰ نیوتون رسیده و آلایندگی آن نیز صفر شده است.
مفید افزود: ۷۵ درصد قطعات موتور جدید داخلی است و برای بومی سازی ۲۵ درصد باقیمانده با استفاده از توان قطعه سازان داخلی نیز برنامه ریزی شده است.
عبدی مدیر بازاریابی و فروش شرکت موتورسازان نیز گفت: با طراحی و تولید نسل جدید موتورهای دیزلی چهار سیلندر تراکتور بازارهای صادراتی جدیدی در اروپای شرقی و آفریقا به روی ما گشوده شده است.
او گفت: با ورود نسل جدید موتورهای تراکتور سهم شرکت تراکتورسازی ایران در بازارهای داخلی از ۸۰ به ۹۰ درصدی افزایش مییابد.
او ابراز امیدواری کرد که بازار صادراتی موتورهای صنعتی کشور با طراحی و تولید موتورهای جدید تراکتور به سه میلیون دلار افزایش یابد.
ابراهیمی مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران نیز گفت: در سال جدید طراحی و تولید ۲ موتور جدید ۴۱۲۰ و ۴۵۰ در شرکت موتورسازان برنامه ریزی شده است.
او افزود: این ۲ موتور جدید قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری خواهند داشت، ضمن اینکه کرابری ادوات جدید با نصب آنان بر روی تراکتور امکان پذیر خواهد شد.
شرکت موتورسازان بعنوان یکی از پروژههای طرح مجتمع تراکتور سازی ایران بمنظور تامین موتورهای موردنیاز شرکت تراکتورسازی ایران احداث شد و پس از آن در راستای سیاست کوچک سازی صنایع، از شرکت مادر تفکیک و در سال ۱۳۷۱ پروانه بهره برداری مستقل تحت عنوان شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران را دریافت نمود.
در سال ۱۳۸۶ براساس سیاستهای اقتصادی کشور، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، این شرکت در سازمان بورس اوراق بهادر تهران بعنوان شرکت سهامی عام پذیرفته شد که هم اکنون بیش از ۵۲ درصد سهام آن متعلق به شرکت تراکتورسازی ایران و ۳۴ درصد متعلق به آستان قدس رضوی و مابقی متعلق به کارکنان و سهامداران جزء میباشد.
درحال حاضر این شرکت بیش از ۵۰ نوع موتورکاربردی، در قدرتهای متنوع ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار را تولید و عرضه مینماید.
انتهای پیام/ک