در راستای کنترل بیماری کرونا، ۶ هزار و ۲۹۸ بازرسی از اماکن عمومی درشهرستان بانه انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد شاهویسی رییس شبکه بهداشت و درمان بانه گفت: با شیوع ویروس کرونا در راستای کنترل شیوع این بیماری ۶ هزار و ۲۹۸ بازرسی از اماکن عمومی و محل‌های تهیه و توزیع مواد غذا در شهرستان انجام شد و ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر نیز در این زمینه آموزش دیدند.

 اوافزود: ۱۸ مورد گشت مشترک با ادارات نیز تشکیل و بر دفن بهداشتی ۲۱ بیمار کرونایی و مشکوک نظارت شد و با همکاری سپاه گندزدایی معابر روستا‌ها و شهر‌ها انجام شده است.

شاهویسی بیان کرد: توسط مراقبین سلامت واحد بیماری‌های مرکز بهداشت با چهار هزار و ۴۳۹ نفر برای آموزش کنترل شیوع کووید ۱۹ تماس گرفته شده است.

شاهویسی ادامه داد: از ابتدای سال جاری هشت تن مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی فاسد و تاریخ مصرف گذشته معدوم شد و در ایام تعطیلات نوروزی نیز ۲۰ مورد گشت در اماکن عمومی انجام گرفت.

او اضافه کرد: با همکاری ادارات مربوطه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تمام قلیان سرا‌ها تعطیل شده، اما به تدریج فعالیت خود را دوباره آغاز کردند که باید در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا تعطیل شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بانه یادآور شد: از ۳۵۰ کارگاه تولیدی و خدماتی نیز بازدید شد و سه هزار و ۸۵۰ نفر از شاغلین کارگاه‌های تولیدی و خدماتی و چهار هزار ۲۰۰ کشاورز در روستا‌ها نیز آموزش دیدند.

او با بیان اینکه گروه سنی بیماران کرونا ۳۱ تا ۴۰ سال است، تاکید کرد: تاکنون یک هزار و ۳۱۰ مورد نمونه گیری انجام شده که ۳۱۶ مورد مثبت و مابقی منفی بوده ضمن اینکه در شهرستان ۲۱ نفر نیز فوتی داشته‌ایم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.