وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی امروز برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ میلادی، به تماس تلفنی روزانه مقامات همسایه جنوبی خود پاسخی نداد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش فشار‌ها و انتقادات از سوی کره شمالی در ارتباط با تبلیغات منفی علیه پیونگ‌یانگ در کره جنوبی، وزارت اتحاد دو کره در این کشور اعلام کرد کره شمالی امروز برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۶)، به تماس تلفنی روزانه منظم مقامات سئول پاسخی نداده است.

با افزایش فشار پیونگ‌یانگ بر کره جنوبی به دلیل افزایش فعالیت‌های پناهجویان کره شمالی، رسانه‌های دولتی روز دوشنبه گزارش دادند کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، در جلسه (هیئت ویژه  حزب کمونیست) بر تمرکز بر مسائل داخل اقتصادی تأکید کرد.

نشست دو روزه پولیتبورو، کمیته سیاسی حزب حاکم کره شمالی، در دورانی برگزار شده است که اوضاع اقتصادی و همه‌گیری ویروس کرونا فشاری مضاعف بر اقتصاد کره شمالی اعمال می‌کند. در حال حاضر به دلیل تحریم‌های بین المللی با هدف توقف برنامه اتمی، اقتصاد کره شمالی تحت فشار شدیدی قرار دارد.

در جریان این نشست درباره مسائلی درباره توسعه اقتصاد خودکفای کره شمالی و بهبود استاندارد زندگی مردم بحث و گفتگو انجام گرفت. کیم جونگ اون در این نشست هیچ اشاره‌ای به انتقادات بسیاری که کره‌شمالی از سئول نداشت.

در چند روز گذشته کره جنوبی به شدت از سوی کره شمالی مورد انتقاد قرارگرفته است. پیونگ‌یانگ تهدید کرده که اگر سئول با اقدامات برخی افراد مانند پخش بروشور علیه کره شمالی مقابله نکند، دفتر نمایندگی مشترک دو کره و دیگر پروژه‌ها را تعطیل خواهد کرد.

اما امروز برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ میلادی، وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی اعلام کرد، تماس تلفنی روزانه منظم مقامات سئول به کره شمالی بی‌پاسخ مانده است.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: «کره جنوبی همچنان به پیروی از توافقات دو کره پایبند بوده و قصد دارد قانونی برای منع گروه‌ها از ارسال بروشور به کره شمالی ارائه دهد.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
کره جنوبیا خیلی دو روان....خیلیییییی حتی تو روابط با ایران...البته یه جاهاییم دست خودشون نیست رسما نوکر حلقه به گوش امریکان
آخرین اخبار