تاکنون ۶ هزار تُن کلزا و گندم در خراسان رضوی خریداری شده است

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای خرید تضمینی کلزا و گندم در خراسان رضوی تاکنون ۶هزار و ۵۶۰ تُن از این دو محصول خریداری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ایرج ناصری مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای خرید تضمینی کلزا و گندم در خراسان رضوی تاکنون  هزار و ۳۰۰ تُن گندم مازاد کشاورزان و هزار و ۲۶۰تُن دانه روغنی کلزا خریداری شده است.

او افزود: خرید گندم که از ۱۰ خرداد ماه آغاز شده است تاکنون در شهرستان‌های سرخس، سبزوار، بردسکن و رشتخوار انجام شده است و در بقیه شهرستان‌ها نیز به محض برداشت محصول، خرید گندم مازاد بر نیاز آغاز خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری برای هر کیلوگرم ۲۵هزار ریال تعیین شده که این قیمت بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

ناصری مقدم بیان کرد:خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان بر اساس استعلام از سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی انجام می‌شود و ۶۰مرکز خرید در استان خرید گندم را انجام می‌دهند.

او تصریح کرد: خرید محصول کلزا نیز که از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شده تا کنون در شهرستان‌های سرخس، بردسکن، گناباد، تایباد، رشتخوار، تربت‌جام و سبزوار انجام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی تاکید کرد: امسال نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با ۳۵درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم ۴۶هزار و ۶۰۲ریال است و کشاورزان استان در سال زراعی پارسال بیش از ۶ هزار تُن کلزا به مراکز خرید تضمینی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی تحویل دادند و مطالبات آنان در این زمینه نیز به طور کامل پرداخت شده است.

ناصری مقدم اظهار کرد: امسال ۱۶مرکز خرید در شهرستان‌های استان خراسان رضوی خرید این دانه روغنی را بر عهده دارند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار