دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: چربی های اشباع و ترانس در فست فودها و روغن های هیدروژنه برای سلامت کبد مضر است.

چگونه با خوردن روغن کبدی سالم داشته باشیم ؟زهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرزدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: مصرف مقدار زیاد امگا ۶ و  امگا ۳، چربی های اشباع و ترانس در فست فودها و روغن های هیدروژنه، می تواند برای سلامت کبد مضر باشد.

دبیر انجمن تغذیه البرز با اشاره به این که چربی های ترانس با افزایش التهاب در ارتباط، افزود:  به تمام افراد  توصیه می شود که مصرف آن را کاهش دهند.

احدی گفت: علاوه بر مقدار دریافت چربی، نوع کربوهیدرات هایی که می خورید نیز می تواند روی سلامت کبد تاثیر گذار باشد.

او با اشاره به این که یکی از منابع اصلی فروکتوز شهد ذرت است که در نوشیدنی های گازدار، شیرینی ها، نان ها، غلات صبحانه، غذاهای منجمد، سس ها یا چاشنی ها و برخی آب میوه های بسته بندی شده استفاده می شود، افزود: مصرف مقدار زیادی فروکتوز می تواند باعث آسیب رسیدن به کبد شود و خطر ابتلا به کبد چرب شود.

 دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: مصرف میوه، سبزیجات، لوبیا ها، آجیل ها، دانه ها، روغن زیتون و نان سبوس دار  در برنامه غذایی متعادل توصیه می شود.

 احدی افزود: ترکیب فعالیت فیزیکی و برنامه غذایی سالم برای کاهش وزن بسیار مهم است و فعالیت فیزیکی نباید نادیده گرفته شود و روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی  برای داشتن کبدی سالم  توصیه می شود.

انتهای پیام / ر.خ 

برچسب ها: تغذیه سالم ، کبدچرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.