شرکت‌های حمل و نقل خراسان رضوی بازنگری در ممنوعیت ترانزیت سوخت را خواستار شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد احمد زمانیان رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی با ارسال نامه‌ای به محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان اعتراض خود به قانون ممنوعیت ترانزیت سوخت از خاک ایران، بازنگری در آن را خواستار شد.

او افزود: با توجه به این که صدور چنین بخشنامه‌ای بدون تعیین هیچ گونه مهلت زمانی برای تعیین تکلیف محمولات رسیده و در راه، موجب ضرر و زیان سنگینی برای شرکت‌ها شده است استدعا می‌شود در این بخشنامه بازنگری گردد تا ضمن جلوگیری از وارد آمدن زیان احتمالی یاد شده موقعیت ترانزیتی کشورمان نزد صاحبان کالای خارجی مخدوش نگردد و منافع این ممنوعیت متوجه کشور‌های همسایه به ویژه ترکمنستان نشود.

بر اساس اعلام انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی ۸۰ درصد از ترانزیت کالا در مسیر ایران و آسیای مرکزی در کشور به وسیله ناوگان این شرکت‌ها می‌شود. بر این اساس۲۵۰ شرکت حمل و نقل ترانزیت در خراسان رضوی فعالیت دارند که از سه پایانه مرزی با کشور ترکمنستان و پایانه مرزی دوغارون با کشور افغانستان به فعالیت در امر ترانزیت مشغولند.
 


خراسان رضوی بعد از تهران دارای بیشترین شرکت حمل و نقل بین‌المللی در کشور است که این مجموعه‌ها توانسته اند با تعامل مناسب با بازرگانان پنج کشور آسیای مرکزی و افغانستان جهت حمل بار این کشور‌ها بازاریابی مناسبی انجام دهند.

شرکت‌های حمل و نقل خراسان رضوی افزون بر ۱۵ هزار خودرو را زیر پوشش خود دارند و علاوه بر آن چهار هزار خودروی خارجی نیز در این قالب با شرکت‌های خراسان رضوی در حوزه ترانزیت همکاری و فعالیت می‌کنند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار