تیپ انصار مرجعیت وابسته به سازمان الحشد الشعبی از پاکسازی منطقه الجزیره در استان نینوا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بغداد الیوم، تیپ «انصار مرجعیت» وابسته به گروه الحشد الشعبی امروز اعلام کرد توانسته است بطور کامل بر منطقه «الجزیره» در استان نینوا مسلط شود و آن را پاکسازی کند.

تیپ انصار مرجعیت امروز در بیانیه ای اعلام کرد: سرتیپ حمید الیاسری پایان عملیات قهرمانان عراق را که صبح امروز در جزیره نینوا به منظور نابودی داعش و نیز تسلط کامل بر جنوب غرب موصل آغاز شده بود، اعلام کرد.

سرتیپ حمید الیاسری همچنین گفت: گروه‌های زیادی در عملیات «قهرمانان عراق» مشارکت داشتند که از جمله آن‌ها تیپ ۴۴، فرماندهی غرب نینوا، فرماندهی عملیات صلاح الدین و قهرمانان اطلاعاتی الحشد الشعبی بودند.

وی در ادامه افزود: این عملیات پیشگیرانه برای اطمینان از خالی بودن سرزمین‌های منطقه الجزیره از عناصر داعش و نیز اعمال تسلط کامل بر نوار مرزی میان عراق و سوریه است؛ بطوری که گروه‌های امنیتی اقدام به پاکسازی مناطق گسترده‌ای به مساحت ۲۰۰ کیلومتر مربع در جنوب غربی کشور کردند. این پاکسازی‌ها شامل روستا‌های «خشم ذیبال»، «تلول معینی» «البریت» «البوعادل» «عین طرفاوی» و «مخوفیه» می‌شود.

در پایان این بیانیه نیز آمده است: قهرمانان تیپ مرجعیت از مقابله با تروریسم در هر زمان و مکانی دست بر نخواهند داشت و به این چنین عملیات‌های پیشگیرانه‌ای برای گسترش امنیت ادامه خواهند داد.

گفتنی است در ماه‌های اخیر، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه بین کرکوک، صلاح الدین (شمال کشور) و دیاله (واقع در شرق) معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیرو‌های امنیتی عراق شدت بخشیده است.

نیرو‌های الحشد الشعبی و ارتش عراق در این مدت که بی سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده، بیش از ۶۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار