پاکسازی جزایر پارک ملی دیر –نخیلو

دوستداران محیط زیست به مناسبت هفته محیط زیست جزایر پارک ملی دیر –نخیلو را پاکسازی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به همت جمعی از مردم بردخون و دوستداران محیط زیست، جزایر اُم الگُرم و نخیلو در محدوده پارک ملی دریایی دیر- نخیلو پاکسازی شد.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر، پارک ملی دیر – نخیلو و منطقه حفاظت شده‌ مُند را از ارزشمندترین زیستگاه‌های حیات وحش بر شمرد و وجود گونه‌های در معرض انقراض یا تهدید لاکپشت نوک عقابی، دلفین گوژپشت و انواع پرندگان مهاجر زادآور تابستان گذران و پرندگان زمستان گذران را از ویژگی‌های این مناطق عنوان کرد.

خسرو درویشی با اشاره به اینکه از ۱۷ تا ۲۳ خرداد در کشورمان هفته محیط زیست نامگذاری شده است، افزود: امسال شعار روز جهانی محیط زیست «تنوع زیستی، اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و تخریب جهان طبیعی» عنوان شده که بر این اساس باید به پایش و حفاظت مؤثر در کنار حل مشکلات زیستگاهی این گونه‌ها بیش از پیش توجه شود.

او ادامه داد: پاکسازی جزایر و مناطق زیستگاهی حیات وحش از ادوات صیادی مستعمل، زباله و ... که شرایط زیستی و یا زادآوری آن‌ها را با مخاطره روبه‌رو می‌کند، از جمله این کارهاست.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر بیان کرد: در سال‌های اخیر تدوین و ابلاغ برنامه‌های عمل برای حفاظت از گونه‌های در معرض خطر در دستور کار سازمان مرکزی محیط زیست قرار گرفته و در استان بوشهر نیز هم اکنون برنامه عمل گونه‌های پلنگ ایرانی، لاکپشت نوک عقابی و غاز پیشانی سفید کوچک در حال اجراست و به زودی برنامه عمل چند گونه دیگر نیز تدوین و وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

درویشی گفت: امیدواریم با همراهی همه جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی با ادارات محیط زیست در استان بوشهر،  حفاظت از تنوع زیستی و حمایت از گونه‌های در معرض خطر ادامه یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.