مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ بیمار مبتلا به ام اس (مولتیپل اسکلروزیس) تحت پوشش این دانشگاه هستند و از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهری فرشاد مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: ۴۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان وجود دارند که فقط ۳۰۰ بیمار تحت پوشش دانشگاه هستند.

فرشاد از ارائه خدمات دارویی به این بیماران خبر داد و اظهار داشت: دارو‌های ایرانی برای مبتلایان به ام اس رایگان است و ۹۰ درصد دارو‌های خارجی به عهده بیمه و ۱۰ درصد باقیمانده به عهده بیماران است.

او عنوان کرد: پنجاه درصد از ۱۰ درصد پرداختی بیماران را نیز معاونت غذا و دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی و انجمن ام اس خراسان شمالی پرداخت می‌کنند.

فرشاد عنوان کرد: بیماران مبتلا به ام اس از خدمات پاراکلینیک نظیر سونوگرافی، فیزیوتراپی، ام آرآی به شکل رایگان بهره مند می‌شوند.

 مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  از رایگان بودن خدمات بستری این بیماران خبر داد و اظهار کرد: مبتلایان به ام اس می‌توانند از خدمات دندانپزشکی رایگان دانشگاه به طور سالیانه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.