شتاب اجرای ۵ طرح تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب این استان گفت: با هدف مدیریت شبکه توزیع آب اجرای ۵ طرح تنش آبی در کهگیلویه وبویراحمد شتاب بیشتری می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فیض‌ الله پاسره مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بروز تنش آبی در استان موضوع مدیریت شبکه توزیع آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این راستا اجرای طرح های تنش آبی باید با سرعت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.
 
او با بیان اینکه میزان مصرف آب در این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین آغاز فصل گرما افزایش یافته است افزود: در این شرایط تنش آبی و نوسان در شبکه آبی، اندیشیدن تدابیر لازم برای رفع مشکلات در این حوزه ضروری است.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در اجرای طرح های تنش آبی در استان رعایت الزامات فنی در اجرای آن ها است بیان کرد: این طرح های مهم شامل تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج، رسوب زدایی شبکه توزیع آب شهر سوق و طرحهای زون بندی گوشه و مزدک و گنجه کهنه هستند.
 
او افزود: اقدامات لازم برای رفع مشکل رسوب گذاری شبکه آب شهر سوق باید هرچه سریع تر و در کمترین زمان انجام شود و این مشکل برای همیشه برطرف شود.
 
آقای پاسره با اشاره به رفع مشکلات پیش روی اجرای تصفیه خانه اضطرارای آب یاسوج گفت: با نصب دستگاه ها و برخی تجهیزات لازم تا حدود زیادی این طرح پیشرفت خواهد داشت.
 
کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از ۱۶۲ هزار مشترک آب و ۴۴ هزار مشترک فاضلاب است. 
 
میزان آب آشامیدنی تولیدی در شهرهای استان سالانه افزون بر ۱۸ میلیون مترمکعب است که از این مقدار ۱۶ میلیون مترمکعب معادل ۸۹ درصد از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.  
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.