رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان

تخلفات ۱۵ راننده و ۱۵ شرکت حمل و نقل بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سالجاری تاکنون صادر شد.

تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت:  سه نشست مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان و سه نشست مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده‌ای در استان برگزار شده است.

او  عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و رعایت نکردن بخشنامه‌های صادره از سوی سازمان ذکر کرد و افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آن‌ها احراز شده آرا متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بلوچستان با اشاره به عمده‌ترین تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ نیز گفت: صدور اسناد حمل برای ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی کامل و یا دارای اضافه بار و همچنین رعایت نکردن بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه از عمده‌ترین تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جاده‌ای استان بوده که برای آن‌ها احکامی نظیر تذکر و جریمه صادر شده است.

او  با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل و نقل جاده‌ای و رضایت آنها، افزود: سازمان متبوع نظارت مستمر بر فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای برون شهری دارد و راه‌های ارتباطی گسترده‌ای نظیر سامانه تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ و یا سیستم «شهراه»، را برای ارتباط با مخاطبان این بخش ایجاد کرده تا بتواند نظرات، پیشنهاد‌ها و شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها در کمترین زمان ممکن رسیدگی کند.

باقری گفت: بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از اواخر سال گذشته علاوه‌بر شرکت‌ها و رانندگان متخلف در بخش حمل و نقل جاده‌ای، به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در کمیسیون ماده ۱۴ رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار