دبیرکل حزب‌الله لبنان در تماس تلفنی با زیاد النخاله درگذشت دبیرکل سابق جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درگذشت رمضان عبدالله شلح را تسلیت گفت.

وی شب گذشته (دوشنبه) با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تماس تلفنی برقرار کرد و درگذشت رمضان عبدالله، دبیرکل سابق این جنبش را تسلیت گفت.

جنبش حزب‌الله لبنان روز یک‌شنبه هم در بیانیه‌ای درگذشت رمضان عبدالله شلح، دبیرکل سابق جهاد اسلامی، را به ملت بزرگ فلسطین، گروه‌های مقاومت فلسطینی و «زیاد النخاله»، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، و خانواده ایشان تسلیت گفت.

حزب الله لبنان اعلام کرد: ما با رفتن او یک قامت استوار از قامت‌های مقاومت در عصر جدید، اندیشه‌ای نورانی، عقلی شکوفا، برخوردار از عاطفه‌ای راستین، اراده‌ای پولادین، عزمی راسخ و اعتمادی بزرگ به وعده خداوند تعالی به مجاهدان یعنی پیروزی و رهایی بزرگ برای آرمان اساسی و نیز صاحب فهم و درکی دقیق از اولویت‌ها و دارای قلبی عاشق را با همه دغدغه‌های امت و نیز روحی مشتاق به دیدار خدای تبارک و تعالی و شهدا را از دست دادیم.

جنبش جهاد اسلامی شنبه شب در بیانیه‌ای از درگذشت شلح در ۶۲ سالگی و پس از ۲۳ سال دبیرکلی این جنبش خبر داد. پیکر دبیرکل پیشین جهاد اسلامی در قبرستان شهدای یرموک در دمشق به خاک سپرده شد.

رمضان عبدالله شلح پس از ترور فتحی شقاقی، بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی در سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۱۸ دبیرکل این جنبش بود و پس از شلح نیز زیاد النخاله به عنوان جانشین وی انتخاب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار