مدیر رشد فروشگاه سیب ایرانی:

اپل به صورت چرخشی حساب‌های کاربران را مسدود می‌کند / رضایت مشتریان ایرانی برای اپل اهمیتی ندارد!

موضوع از دسترس خارج شدن نرم افزارهای ایرانی در سیستم عامل iOS، مستقیما از سوی مدیران اپل عملی می‌شود.

اپل به صورت تصادفی حساب‌های کاربران را مسدود می‌کند / رضایت مشتریان ایرانی برای اپل اهمیتی ندارد!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تا دو سال و نیم پیش توسعه‌دهندگان داخلی نرم‌افزارهای iOS می‌توانستند اپلیکیشن‌های خود را به ‌طور مستقیم در فروشگاه اپ استور بارگذاری و منتشر کنند. اما با وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا بر علیه ایران و تابعیت کامل اپل از این کشور، به طور کلی نرم‌افزار‌های ایرانی از فروشگاه اینترنتی شرکت اپل حذف شدند. پس از آن برخی از توسعه‌دهندگان ایرانی به صورت مستقیم اقدام به عرضه برنامه‌‎های خود از طریق سرویس Enterprise کردند. اما با جامع شدن استفاده از این سرویس، شرکت اپل متوجه شد بسیاری از توسعه‌دهندگان در حال عرضه محصولات خود به این صورت هستند و به این ترتیب منافع اپل به خطر می‌افتد و پس از مدتی این سرویس به طور کامل در جهان از دسترس افراد خارج شد.

اپل برای کسب درآمد سرویس دیگری را تحت عنوان ادهاک در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داد؛ این سرویس به گونه‌ای طراحی شده است که توسعه‌دهنده برای دریافت مجوز انتشار نرم‌افزار خود لازم است مبلغی را تحت عنوان حق اشتراک به شرکت اپل پرداخت کند. اما دریافت مجوز برای توسعه‎‌دهندگان به دلیل وجود تحریم‌های علیه ایران به طور مستقیم وجود ندارد در نتیجه استارتآپ‌هایی تحت عنوان اپ استور ایرانی روی کار آمدند تا از این طریق امکان کسب مجوزهای لازم برای نرم افزارهای ایرانی فراهم شود.

اپل به صورت تصادفی حساب‌های کاربران را مسدود می‌کند / رضایت مشتریان ایرانی برای اپل اهمیتی ندارد!

در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان با مدیر رشد فروشگاه سیب ایرانی گفت‌وگویی انجام داد و در این مصاحبه تمامی مشکلات و معایب کارکردن با سرویس ادهاک بیان شد.

در حال حاضر فروشگاه‌های اپلیکیشن ایرانی از چه سرویسی برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کنند؟

کلیه اپ استورهای ایرانی از سرویس ادهاک استفاده می‌کنند که این سرویس به طور کامل تحت نظارت اپل است و فروشگاه‌ها برای استفاده از آن باید مبلغی را به عنوان حق اشتراک به شرکت اپب پرداخت کنند.

سرویس ادهاک چیست؟ لطفا توضیحی درباره نحوه فعالیت با آن را با ما بهه اشتراک بگذارید؟

سرویس ادهاک همانند سرویس Enterprise است و برنامه‌نویسان برای استفاده از این سرویس لازم است قیمت حدودی صد دلار را به شرک اپل پرداخت کنند تا مجوز نصب نرم‌افزارهای آن‌ها صادر شود؛ اما در کشور ما به دلیل وجود تحریم‌ها این مبلغ به دویست دلار افزایش پیدا می‌کند که علت آن هم مشارکت‌ با شرکت‌های واسطه است.

اپل به صورت تصادفی حساب‌های کاربران را مسدود می‌کند / رضایت مشتریان ایرانی برای اپل اهمیتی ندارد!

آیا دریافت حق اشتراک از کاربران فروشگاه‌های ایرانی ارتباطی با حق اشتراک سرویس ادهاک دارد؟

بله، فروشگاه‌های ایرانی باید حق اشتراک اپل را پرداخت کنند و با هر بار انجام این عمل فروشگاه می‌تواند تا حداکثر برای صد کاربر مجوز نصب دریافت کنند. هزینه حدودی دریافت مجوز مذکور با وجود تحریم‌ها برای هر کاربر تقریبا دو دلار است و این هزینه باید از سوی آن‌ها پرداخت شود. علاوه بر این مازاد بر مبلغ فوق افراد باید هزینه سرور فروشگاه و سایر هزینه‌های مرتبط با این فرایند را پرداخت کنند که به این ترتیب مبلغی به عنوان حق اشتراک ماهانه از آن‌ها دریافت می‌شود.

در ایام اخیر کاربران شاهد لغو شدن مجوز نصب نرم‌افزارهای خود بودند، علت آن چیست؟

سرویس ادهاک به طور کامل زیر نظر شرکت اپل مدیریت می‌شود و این شرکت هر زمان که تمایل داشته باشد می‌تواند اشتراک ادهاک کاربران را غیرفعال کند و در صورت جویا شدن علت آن از اپل این شرکت اعلام می‌کند که استفاده شما از سرویس مغایر با قوانین ما بوده است و ما اجازه مسدود کردن این حساب‌ها را داریم؛ این در حالی است که این سرویس صرفا برای نصب نرم‌افزار‌های داخلی و روزمره کاربران در ایران استفاده می‌شود.

اپل به صورت تصادفی حساب‌های کاربران را مسدود می‌کند / رضایت مشتریان ایرانی برای اپل اهمیتی ندارد!

در صورت مسدود شدن حساب ادهاک کاربران فروشگاه سیب ایرانی چه اقدامی انجام می‌دهد؟

کلیه فروشگاه‌های ایرانی در این شرایط ناچار هستند تمامی هزینه‌های اشتراک ادهاک را از اول پرداخت کنند، اما بسیاری از فروشگاه‌ها برای یک بار این کار را به طور رایگان انجام می‌دهند و عملا فروشگاه باید مبلغی از سوی خود پرداخت کند؛ پس از پرداخت هزینه مجدد، به کاربر اشتراکی جدید تعلق خواهد گرفت و کاربر می‌تواند نرم افزارهای مد نظر خود را بار دیگر نصب کند. لازم به ذکر است که این فرآیند ممکن است چند روز طول بکشد اما تیم سیب ایرانی سعی کرده زمان این فرآیند را کاهش داده و کاربران می‌توانند از سرویس اتوماتیک اشتراک جدید استفاده کنند.

در صورت مسدود نشدن اشتراک کاربران از سوی اپل، کاربر تا چه زمانی می‌تواند از نرم افزارهای دانلود شده خود استفاده کند؟

کاربران در صورتی که اشتراک ادهاک آن‌ها نه اشتراکی که از سوی فروشگاه دریافت می‌کنند مسدود نشود، خواهند توانست حداکثر تا یک سال از نرم افزارهای دانلود شده خود استفاده کنند اما پس از گذشت یک سال، باید اشتراکی جدید تهیه کنند و خود به خود نرم افزارهای آن‌ها از کار خواهد افتاد.

اپل به صورت تصادفی حساب‌های کاربران را مسدود می‌کند / رضایت مشتریان ایرانی برای اپل اهمیتی ندارد!

آیا بستر دیگری غیر از سرویس ادهاک وجود دارد تا فروشگاه‌ها از آن برای نصب نرم افزارها استفاده کند؟

در حال حاضر بستر وب یا pwa در دسترس قرار دارد و افراد حتی می‌توانند به طور رایگان از این سرویس استفاده کنند اما مشکلی که در این بستر وجود دارد، عدم حمایت توسعه‌دهندگان از این بستر است و این موضوع باعث شده این بستر در کشور ما گسترش پیدا نکند.

آیا در فروشگاه‌‌های داخلی نرم افزارهایی وجود دارد که در اپ استور وجود نداشته باشند؟

در حال حاضر چند نرم افزار پر طرفدار برای کاربران عرضه شده است که از میان آن‌ها می‌توان به نرم افزارهای Instagram + و Whatsapp + که قابلیت‌هایی بسیار بیشتر از نسخه‌های اصلی این نرم افزارها دارند اشاره کرد. همچنین در فروشگاه‌های ایرانی برنامه‌هایی وجود دارد که به صورت پولی در اپ استور عرضه شده‌اند اما کاربران صرفا با پرداخت هزینه حق اشتراک می‌توانند آن نرم افزارها را نیز دانلود کنند.

مدیر رشد فروشگاه سیب ایرانی در انتها اعلام کرد که در حال حاضر هیچ فروشگاه داخلی توان عرضه نرم افزار به صورت پایدار را ندارد و تمامی حساب‌های ادهاک ممکن است به صورت تصادفی مسدود شوند و این موضوع صرفا شامل ایران نیست چرا که اپل یاد گرفته است از این طریق درآمد کسب کند و عملا رضایت مشتریانش اصلا اهمیت ندارد؛ با این حال فروشگاه‌های نرم افزار داخلی که همگی در یک سطح قرار دارند؛ همواره سعی می‌کنند پس از مسدود شدن حساب‌ها از سوی اپل، حسابی جدید در اختیار آن‌ها قرار دهند.

گزارش از علی زحمت کش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام هواوی و شیائومی بخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من از همین اپ استورهای داخلی استفاده میکنم و از عملکردشون راضیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بهترین کار نفروختن محصولات این شرکت در ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یعنی هم باید پول بدیم هم ممکنه سرویسمون قطع بشه؟؟؟
راهی وجود نداره که سرویس پایدار بمونه؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۹:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
در حال حاضر امکان ارائه سرویس پایدار از سوی فروشگاه‌های داخلی وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وقتی که گوشی های بسيار با کیفیتی مثل glx و مارشال داریم کدام احمقی به سراغ محصولات اپل می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
داری بنزو با دوچرخه مقایسه میکنی دکتر
Singapore
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
نخرید.دوستانی هم که میگن کیفیتتش فلان و بهمانه میتونن تو برندهای دیگه بهتر از اون پیدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اپل اینجا نمایندگی نداره که بخواد فکر رضایت کاربران ایرانی باشه.البته با همت دولت و تورم و با این قیمت دلار در آینده کاربرای ایرانیش کمتر هم میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خوب نخريد دلش نميخواد ايراني ها از گوشي هاش استفاده كنند ما هم بايد خودمون برند خودمون رو داشته باشيم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مجبور نیستم برم گوشی اپل بخرم که آمریکا پشتش باشه...
تمام کارایی که اپل میکنه بقیه ی گوشی ها هم انجام میدن.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۴:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خب این هزینه و جریمه هایی هست که متاسفانه خودنمایی ایجاد میکند و کاش یک سیب گاز زده بچسبونن پشت یک گوشی خخخ
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۳:۴۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اپل فقط نون برندش رو میخوره وگرنه هیچی نیست.اینهمه گوشیه عالی داریم مثل الجی...که حاضرم قسم بخورم الجی از اپل بهتره
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۴:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اپل گرفتي دستت تا به حال من خودم تا سال ٢٠١٧ سامسونگ كار ميكردم تا اينكه رفتم سراغ ايفن هر كسي ميگه ايفن نون برندشو ميخوره ميتونه يه نگاهي به مشخصاتش كنه بروز ترين ايفن 4 رم داره ولي گوش هاي اندرويدي تا ١٦ گيگ هم رم دارن ولي تو سرعت هنوز گير ميكنن در مقابل ايفن يا دوربيناشون تا ١٠٨ مگاپيكسل رفته ولي ايفن هنوز داره از لنز ١٢ مگاپيكسلي استفاده ميكنه ولي بازم حرفي برا گفتن ندارن مهم كيفيت ساخته ايفن گوشي ميان رده نميزنه پرچم دار ميزنه حسابم بخاي كني الان جديدترين گوشيه سامسونگ ٢٧ ميليون تا ٣٠ قيمتشه ايفنم همين قيمته بعد اين پول ما هست كه بي ارزشه ولا يه كارگر تو امريكا ميتونه با ١٣ روز كار اخرين مدل ايفنو بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ميدوني قسم دروغ كفاره داره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من ۱۵ ساله که اپل دارم. هرچی هم جدید اومده خریدم. کلا هم تا الان مشکلی نداشتم. تمام برنامه هایی حرفه ایی هم تو اپ استور اپل هست. کسانی که اپل رو بلدن میدونن نباید غیر از اپ استور از جایی دیگری برنامه نصب کنند. در حال حاضر اپل استور میلیونها اپ دارد.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
استفاده از نرم افزارهای داخلی برای بسیاری از امور لازم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
نرم افزارهای ایرانی هم وجود داره که برای امور روزمره بسیار مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وقتی به شما سرویس نمیده اپل چرا ازش خرید میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
احتمالاً چون کلاس داره.
Germany
محمد امین
۱۱:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آیا برای لپ تاپ اپل هم همین اتفاق خواهد افتاد؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
فعلا خبری در این رابطه منتشر نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مشکل از خودتونه که اپل ميخريد مگه کسي مجبورتون کرده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آره مجبوریم چون هیچ سیستم عاملی رو دست ios اپل نیامده و نخواهد آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
علی آقا تو زمینه تکنولوژی کلمه ی هیچ معنا نداره...کسی فکر میکرد نوکیا از صفحه روزگار محو بشه؟؟؟
آخرین اخبار