دو طرح کشاورزی در بخش لاران شهرستان شهرکرد مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در آیینی با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی دو طرح کشاورزی در بخش لاران شهرستان شهرکرد مورد بهره برداری قرار گرفت.

ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری  گفت: ساخت یک هزار و ۵۰۰ هکتار باغ و یکپارچه سازی ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهر سودجان یکی از این طرح هاست که پس از ۱۰ سال، یکهزار و ۵۰ بهره بردار از آن بهره‌مند شدند.

او افزود: برای اجرای این طرح ۴۰ میلیارد تومان یارانه دولت به منظور راه اندازی شبکه آبیاری نوین و ۱۰ میلیارد تومان یارانه خرید نهال اختصاص یافته است.

غریب ادامه داد: اجرای خط انتقال و احداث شبکه آبرسانی سد بیدکان به طول هشت کیلومتر برای آبرسانی به ۱۰ روستای منطقه بیدکان و اجرای طرح آبرسانی تحت فشار برای ۵۷ هکتار اراضی اراضی روستای خوی از دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش لاران است که به بهره برداری رسید.


بیشتر بخوانید: ۱۱ طرح کشاورزی در سامان افتتاح شد


اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: برای اجرای این طرح یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که با اجرای این طرح ها، بزرگترین تعاونی با سه هزار و ۴۰۰ عضو در روستای خوی و شهر سودجان در بخش لاران شهرستان شهرکرد شکل گرفته است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار