محمودی مطرح کرد؛

تمامی بیمارستان ها مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از پایش تمامی بیمارستان ها در تمام طول سال و وجود تصفیه خانه برای فاضلاب آن ها خبر داد.

تمامی بیمارستان ها مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستندبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران صبح امروز(یکشنبه بیست خردادماه) به مناسبت هفته محیط زیست در مراسم افتتاح سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب سه بیمارستان تهران با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات محیط زیست همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بزرگ موظف به تجهیز سیستم تصفیه فاضلاب در مجموعه خود هستند، اظهار کرد: بار میکروبی فاضلاب بیمارستان‌ها بالاست بنابراین باید قبل از تحویل به سیستم فاضلاب شهری بار میکروبی آن در حد استاندارد کاهش یابد. در شهر تهران تقریبا همه بیمارستان‌ها مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند، اما برخی از آن‌ها کارایی لازم را ندارند.

او در ادامه بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته کار پایش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دادیم و چنانچه سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستانی غیرفعال باشد، در گام اول اخطاریه محیط زیستی صادر و در صورت بی‌توجهی به اخطاریه موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در دوره‌ای برای تخلفات محیط زیستی بیمارستان‌ها اخطاریه و بازداشت صادر می‌شد، گفت: در حال حاضر حرکت به سمت حفظ محیط زیست و رعایت استاندارد‌ها است و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان‌ها قابلیت الگوبرداری را دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه محیط زیست آمادگی کامل برای همکاری و تعامل بیشتر در جهت بهتر شدن شرایط را با بیمارستان‌ها دارد، تصریح کرد: افتتاح این تصفیه‌خانه‌ها حاصل نگاه جمعی و تلاش بین‌بخشی است و محیط زیست به‌تنهایی نمی‌تواند حفاظت از محیط زیست را انجام دهد و این مهم به همه مربوط است و همه باید نسبت به حفظ و صیانت از آن احساس مسئولیت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: حوزه بهداشت نزدیکترین ارتباط با محیط زیست را دارد و نیازمند بیشترین همکاری‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید:

جنگل‌ها می‌سوزد، دل مسئولان نه!/ کابوس تکراری آتش سوزی بیشه ها در تابستان

سوختن یک درخت هم در طبیعت مصیبت است

سرنوشت شامپانزه سه ساله مشخص شد

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار