فرماندار عجب‌شیر بر پیشگیری و آمادگی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برای مقابله با هر گونه بحرانی احتمالی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،عادل اصغرپور فرماندار عجب‌شیر  روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان افزود: آنچه در ستاد مدیریت بحران مصوب می‌شود باید اجرایی شود.

اوگفت: مسوولان ستاد بحران شهرستان باید تمامی مصوبات این ستاد را با جدیت پیگیری و اجرا کنند و موضوعات و اقدامات لازم را با لحاظ زمان تعیین شده انجام دهند تا درشرایط ویژه و بحرانی غافلگیر نشویم و از هزینه‌های مازاد و تلفات جانی جلوگیری کنیم.

اصغرپور با بیان اینکه مدیران در شرایط بحرانی باید در محل خدمت خود حضور داشته باشند افزود: حضور تعدادی از مدیران در شرایط بحرانی در شهرستان کم رنگ است و تعهد و کم کاری مدیران غیر قابل قبول است و با این مدیران برخورد می‌شود.

او خواستار برگزاری جلسه اطفاء حریق شهرستان با مدیریت اداره منابع طبعی شهرستان شد و اظهار داشت: با توجه به بارش‌های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی و فرارسیدن فصل گرما و خشک شدن پوشش گیاهی، احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع دور از انتظار نیست.

فرماندار شهرستان عجب شیر با اشاره به اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها در آموزش مردم برای مقابله با آتش سوزی استفاده شود، گفت: اقدامات لازم جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم برای مقابله و پیشگیر از اطفای حریق در مراتع شهرستان و باغات از سوی منابع طبیعی، شهرداری، بخشداری و جهاد کشاورزی از طریق اصحاب رسانه انجام شود.

اصغرپور از آمادگی مسوولان شهرستان جهت برگزاری مانور اطفای حریق به کمک و همراهی نیرو‌های نظامی و انتظامی خبرداد و افزود: تصمیمات شورای بحران فراتر از مأموریت و روال اداری دستگاه‌ها و قانون جاری است و دستگاه‌های شهرستان باید در حالت آماده باش کامل برای مهار آتش و مقابله با بحران در هر نقطه از شهرستان باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مدیریت انرژی، مصرف بهینه و نهادینه شدن فرهنگ درست مصرف کردن انرژی موجب توسعه پایدار می‌شود گفت: مشارکت همه را لازمه عبور موفق از پیک بار سال جاری با صرفه جویی در ادارات و واحد‌های تولیدی، خانگی، کشاورزی لازم و ضروری است.

او همچنین از بخشداری ها، دهیاران، جهاد کشاورزی، اداره تعاون و بنیاد مسکن خواست تا روستاییان را نسبت به بیمه حوادث منازل روستایی و محصولات کشاورزی ترغیب کنند.

او افزود: در شهرستان عجب شیر ۹ هزار منزل مسکونی روستایی وجود دارد که تنها تا چهار هزار و ۵۰۰ مورد آن مقاوم‌سازی شده از این رو مقاوم سازی و بیمه این واحد‌ها باید در برنامه اولویت دار دستگاه‌های متولی باشد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.