معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این استان گفت:‍ باتمام توان به دنبال استفاده حداکثری از مزیت تولید و تجارت نخود هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هدایت حاتمی روز سه شنبه در بازدید از طرح هشت منظوره فراوری نخود در منطقه سراب نیلوفر، با تاکید بر عزم جدی استان در خصوص ایجاد و تقویت زنجیره‌های ارزش گفت: باتوجه به ظرفیت‌های استان، تاکنون بیش از ۴۰ زنجیره ارزش شناسایی و چند مورد از آن‌ها مانند زنجیره‌های ارزش عسل، بوقلمون، پشم، گوجه، اسب کردی، روغن کرمانشاهی و پوشاک راه‌اندازی و تیم سازی شده است.

او  اضافه کرد: درصدد هستیم که سایر زنجیره‌ها بخصوص زنجیره ارزش نخود را نیز در آینده نزدیک و با محوریت قرار دادن فعالان این عرصه راه‌اندازی نماییم و می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که کرمانشاه در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش، در کشور پیشگام است.

او افزود: طرح هشت منظوره‌ فراوری نخود که خط‌های بسته بندی و سورتینگ، تولید لپه، تولید نخود چی، تولید کنسرو لوبیا، تولید آرد نخود، تولید خوموس، تولید خمیر نخود برای استفاده در مواد غذایی و تهیه لقمه‌های غذایی نیمه آماده در آن طراحی شده به نوبه خود یکی از طرح‌های مهم و کامل استان و حتی کشور در زمینه‌ی فراوری و بهره‌وری از نخود است که ظرفیت اشتغالزایی ۶۰ نفر را به صورت مستقیم و ۳۰ نفر را نیز به صورت غیرمستقیم دارد و از طرح‌های مهم در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی است.

معاون استاندار کرمانشاه در پایان گفت: در جلسه‌ای که با مدیران این طرح داشتیم مشکلات و درخواست‌های آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص ارایه تسهیلات برای تکمیل و تجهیز آن تصمیماتی اتخاذ گردید و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح خط اول این واحد تولیدی باشیم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.