فوق تخصصی جراحی کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آپاندیسیت، شایع‌ترین اورژانس جراحی و دلیل شایع درد‌های شکمی در کودکان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مهدی پرویزی مشهدی فوق تخصصی جراحی کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : درد‌های شکمی ناشی از آپاندیسیت در ابتدا به طور معمول در اطراف ناف است و پس از چندین ساعت، درد به گوشه سمت راست پایین شکم منتقل می‌شود.

پرویزی با بیان این که درد‌های شکمی ناشی از آپاندیسیت با تهوع و استفراغ همراه است، اظهار داشت: به طور معمول عامل ایجاد آپاندیسیت تکه‌ای از مدفوع بوده که دهانه آپاندیس را می‌بندد.

او درد‌های شکمی ناشی از آپاندیسیت را درتشخیص، بر تهوع و استفراغ مقدم برشمرد و توضیح داد: اگر کودکی در ابتدا تهوع و استفراغ و سپس درد شکمی را تجربه کند، بیشتر از آپاندیسیت باید به اسهال و گاستروآنتریت شک کرد.

فوق تخصصی جراحی کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جراحی را تنها درمان آپاندیسیت اعلام و عنوان کرد: درمان نکردن به موقع آپاندیسیت باعث می‌شود آپاندیس پاره شده و باعث تجمع چرک، عفونت و تشکیل آبسه در اطراف آن و یا انتشار عفونت در کل شکم شود که ممکن است با عواقب جبران ناپذیر و حتی مرگ کودک همراه باشد.

پرویزی به اهمیت و جدی گرفتن درد‌های شکمی کودکان اشاره و عنوان کرد: توجه والدین به درد‌های شکمی کودکان و مراجعه به موقع به اورژانس بیمارستانی از عواقب جبران ناپذیر پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.