هنرمند خیابانی و ناشناس انگلیسی، با انتشار یک نقاشی پیشنهاد جالبی را برای جایگزینی مجسمه برده‌دار انگلیسی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سرنگونی مجسمه یک تاجر برده در انگلیس یکی از اتفاقات اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر در دنیا بود. عده‌ای این اقدام را تحسین کردند و برخی هم آن را یک عمل مجرمانه دانستند.

معترضان ضد نژادپرستی جنبش «زندگی سیاه پوستان مهم است»، این مجسمه را -که متعلق به ادوارد کالستون است- سرنگون کردند و به بندر بریستول انداختند. حالا بنکسی یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های بریستول (که یک هنرمند خیابانی ناشناس است) پیشنهاد جدیدی را برای جایگزینی این مجسمه ارائه کرده است.

او در صفحه شخصی خود نوشت: «هم برای کسانی که دلشان برای کالستون تنگ شده و هم برای کسانی که از او متنفر هستند، پیشنهادی دارم؛ ما مجسمه کالستون را از آب بیرون می‌کشیم و دوباره به تخته سنگ وصلش می‌کنیم. یک کابل را به دور گردن او نصب می‌کنیم و چندین مجسمه برنزی به نشانه معترضان می‌گذاریم. به این معنا که می‌خواهند او را پایین بکشند. در این صورت همه خوشحال می شوند.»

کالستون با تجارت برده در اقیانوس اطلس ثروت زیادی کسب کرده بود و بعد‌ها به خیریه‌های زیادی در بریستول کمک کرد. به همین خاطر چندین خیابان و ساختمان این شهر به نام او ثبت شده است. او طی سال‌های ۱۶۷۲ تا ۱۶۸۹ بیش از ۱۰۰ هزار برده را از آفریقا به کارائیب و قاره آمریکا برد و بیش از ۲۰ هزار نفر در این سفر‌ها جان خود را از دست دادند.

پیشنهاد «بنکسی» برای جایگزین کردن مجسمه برده دار انگلیسی

بنکسی هنرمندی است که به خاطر خلق آثار هنری درباره موضوعات مهم جهان شناخته می‌شود. او اخیراً در واکنش به مرگ جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، نقاشی را منتشر کرد که در آن پرچم آمریکا به وسیله شمعی که برای یادبود یک سیاه پوست گذاشته شده، در حال سوختن بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.