باغداران مراقب مگسی که تا چند روز آینده مهمان ناخوانده باغ‌های مازندران می‌شود باشند.

بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، درباره مشاهده مگس مدیترانه در باغ‌های هلو و شلیل استان گفت: این آفت اگرچه تاکنون در باغ‌های هلوی استان مشاهده نشده، اما ممکن است تا چند روز آینده مهمان ناخوانده باغ‌های مازندران باشد.

او افزود: تاکنون هیچ گونه خسارتی ناشی از فعالیت مگس مدیترانه به میوه‌های هلو یا شلیل استان گزارش نشده است و همه میوه‌ها عاری از این آفت هستند.

بهادری با بیان اینکه احتمال بروز خسارت در باغ‌های شلیل با فعالیت مگس مدیترانه دور از انتظار نیست، افزود: اطلاع رسانی، هشدار‌های لازم و راهکار‌های مقابله با این آفت جهانی از یک ماه قبل به باغداران داده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از باغداران خواست علاوه بر همکاری با کارشناسان کشاورزی برای مدیریت و کنترل خسارت دستورالعمل مبارزه با مگس مدیترانه در باغ‌ها را نیز اجرایی کنند.


او بهترین اقدام را نصب چسب و تله‌های فرمونی اعلام کرد و گفت: باغداران در صورت مشاهده مگس مدیترانه و لزوم مبارزه شیمیایی با آن می‌توانند با توصیه‌های فنی کارشناسان کشاورزی این اقدام را انجام دهند.

هلو و شلیل مازندران در سفره خارجی‌ها

هلو و شلیل تولیدی باغ‌های مازندران امسال سفره مردم کشور‌های همسایه را رنگین خواهد کرد.

بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه همزمان با برداشت هلو، صادرات آن به کشور‌های همسایه نیز آغاز شده است، گفت: پس از صادرات ۷۰ تنی هلو از شهرستان میاندورود، ۱۰۰ تن هلو نیز با چند کانتیر اکنون در حال ارسال به کشور‌های روسیه و جمهوری آذربایجان است.ت 

او افزود: برداشت شلیل نیز تا چند روز آینده در استان آغاز و پیش بینی می‌شود این محصول بیشتر از هلو مشتری خارجی داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران متوسط عملکرد هلو و شلیل در استان را ۲۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود ۲۵۰ هزار تن هلو و شلیل از باغ‌های مازندران برداشت شود که ۳۰ هزار تن بیشتر از پارسال خواهد بود.

بهادری علت این افزایش را استفاده از روش‌های جدید باغداری و آموزش‌های ارائه شده به باغداران اعلام کرد.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار