ایجاد اشتغال با افتتاح ۱۵۶ پروژه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با افتتاح ۱۵۶ پروژه در هفته جهاد کشاورزی برای ۱۶۶ نفر اشتغال ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با افتتاح  ۱۵۶ پروژه کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی، برای ۱۶۶  نفر بصورت مستقیم  اشتغال ایجاد می شود  و همچنین ۲هزار و ۷۲۱ شغل نیز تثبیت خواهد شد.

او با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های افتتاحی در این هفته مربوط به  حوزه آب و خاک است افزود:  شهرستان زیرکوه با ۲۱ پروژه بیشترین تعداد پروژه را به خود اختصاص داده است.

قوسی ادامه داد: اعتبارات تخصیص یافته در سال گذشته به جهادکشاورزی استان، ۱۷۷ میلیارد تومان بوده که ۹۳ درصد آن مربوط به اعتبارات ملی بوده است.


بیشتر بخوانید


تولید بیش از ۸۷۰ هزار تن محصول کشاورزی در سال ۹۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در سال ۹۸ ارائه داد و گفت: سال گذشته، یک سال طلایی در باب کشاورزی و اعتبارات تخصیص یافته بود به طوری که مجموع اعتبارات تخصیص یافته به استان با رشد ۵۶ درصدی نسبت به سال ۹۷، به میزان ۱۷۷ میلیارد تومانی رسید.

او تصریح کرد: مجموع تولیدات کشاورزی استان در سال گذشته، ۸۷۹ هزار تن بوده است که با رشد ۳۰ هزار تنی نسبت به سال ۹۷ همراه شده است.

قوسی در خصوص توسعه سیستم‌های نوین آبیاری افزود: در سال گذشته، ۶ هزار و ۴۹۱ هکتار  مجهز سیستم‌های نوین آبیاری است و در حال حاضر نیز ۸ هزار و ۹۵۰ هکتار در دست اجرا ست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی طرح‌های گلخانه‌ای را جزء طرح‌های مزیت دار و دارای اولویت برشمرد و ادامه داد:سال گذشته با ۱۲۶ درصد رشد در باب سطح گلخانه‌ها روبه رو بودیم و توانستیم سطح زیرکشت گلخانه‌ای را از ۶۲ هکتار در سال ۹۷ به ۱۴۰ هکتار برسانیم.

اوبیان کرد: در حال حاضر ۴ پروژه برای جذب سرمایه گذار فراخوان شده اند که در صورت موفقیت، اقدام خوبی در جهت نهضت گلخانه‌ای در استان خواهد بود.

قوسی در خصوص پروژه هاب شتر گفت: ۶ و نیم هکتار زمین در حیدرآباد برای قرنطینه، ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار برای کشت نباتات علوفه‌ای و ۲ ونیم هکتار برای اصلاح نژاد در دشت بجد بدین منظور اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: برای اجرای این طرح تاکنون، ۳۴۵ نفر شتر وارد استان شده است و ۲۰۰ نفر دیگر نیز در حال انتقال از سیستان و بلوچستان به استان است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار